SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„M jak miłość” straciło widzów, ale i tak zdystansowało konkurencję. 83 mln zł z reklam

Serial „M jak miłość” w sezonie 2015/2016 oglądało średnio 6,44 mln osób, o 190 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Pomimo tego spadku produkcja dała TVP2 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 82,95 mln zł.

fot. tvpArticle

Średnia widownia serialu „M jak miłość” w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 7 czerwca 2016 roku wyniosła 6,44 mln osób. Przełożyło się to na 39,66 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 33,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki i wtorki o godz. 20.40.

Najchętniej oglądany odcinek produkcji w analizowanym okresie wyemitowano 9 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 7,07 mln oglądających.

Trzy topowe odcinki „M jak miłość”

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

09-11-2015

20:44:50

21:30:35

7 068 919

41,64%

24-11-2015

20:45:57

21:31:40

7 012 339

42,41%

01-02-2016

20:41:29

21:27:08

6 991 302

42,70%

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „M jak miłość” straciło 190 tys. widzów, choć minimalnie wzrósł udział serialu w grupie komercyjnej. Wówczas (tj. w okresie od 1 września 2014 roku do 9 czerwca 2015 roku) produkcję śledziło średnio 6,63 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 40,33 proc. oraz 33,11 proc. udziału.

TVP2 w paśmie nadawania swojego sztandarowego serialu nadal była bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, który emitował wtedy gł. filmy fabularne oraz program „Hell’s Kitchen - Piekielna Kuchnia” i osiągał już tylko 10,70 proc. udziału. Trzecia była TVP1 (różne audycje, m.in.: filmy fabularne; 6,19 proc.), a czwarty - TVN (paradokument „Ten moment” i serial „Singielka”; 5,15 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej trzeci był TVN, który wypadł nieco lepiej od Jedynki.

Oglądalność serialu na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP2 - M jak miłość

6 436 486

39,66%

2 150 383

33,18%

Polsat

1 735 635

10,70%

1 002 827

15,47%

TVP1

1 004 013

6,19%

348 995

5,38%

TVN

835 584

5,15%

413 280

6,38%

Wpływy reklamowe z odcinków serialu pokazanych w sezonie 2015/2016 wyniosły 82,93 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej były one wyższe - uplasowały się na poziomie 110,9 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Przypomnijmy, że Telewizja Polska przedłużyła umowę na produkcję „M jak miłość”. Realizowany przez spółkę MTL MaxFilm serial widzowie Dwójki będą mogli oglądać co najmniej do końca roku, a jego budżet nie zostanie zmniejszony. Nowe odcinki produkcji Dwójka będzie pokazywać od września br.

„M jak miłość” nadawane jest na antenie TVP2 od 2000 roku.

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 9,15 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” straciło widzów, ale i tak zdystansowało konkurencję. 83 mln zł z reklam

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iam
M jak mdłość... cały czas szokuje mnie te ponad 6 milionów widzów...
odpowiedź
User
Adamo023
Emka zrobiła się już mega dramatyczna. Trójkąt rudej (mega prokurator), blondi i super policjanta Tomka, do tego wiecznie zmęczona Martunia (była sędzina, a teraz jakaś pracownica kancelarii, oczywiście najlepszej w mieście), która nic nie robi całymi dniami. Dodać do tego Marcina z jedną miną i oczywiście połową Wawy w życiorysie i wzdychającą i niezdecydowaną Izę (oczywiście kuratorkę) i tak można wymieniać i wymieniać.
odpowiedź
User
Emi
"Emka" wciąż bezkonkurencyjna i wszyscy dookoła się złoszczą z tego powodu :)
odpowiedź