"M jak miłość" traci na popularności

Nowe odcinki serialu ogląda o ponad milion mniej Polaków niż przed wakacjami.

dziennik-kk
dziennik-kk
Udostępnij artykuł:

W poprzednim sezonie każdy z premierowych odcinków "M jak miłość" oglądało 8,5 miliona widzów. Teraz perypetie rodziny Mostowiaków śledzi o 1,1 miliona osób. Analizując przyczyny spadku popularności serialu, "Dziennik" podaje, iż wynika ono m.in. ze znużenia programem. Do tej pory, w ciągu sześciu lat, telewizja wyemitowała prawie 430 odcinki. Od dwóch lat niemal nieprzerwanie "M jak miłość" było najchętniej oglądaną produkcją z małego ekranu.

– To fenomen na skalę europejską, ale nawet fenomen ma swój koniec – konkluduje była dyrektor TVP 2, Nina Terentiew.

Według sondy "Dziennika", widzom nie podoba się również fakt, iż serial nadawany jest w wersji "panoramicznej", już z myślą o emisji w technologii wysokiej rozdzielczości (HDTV). - Wszelkie zmiany w serialach trzeba wprowadzać ostrożnie, bo widzowie są wyczuleni – wyjaśnia Marian Terlecki, producent "Złotopolskich".

Tymczasem Ilona Łepkowska, główna scenarzystka serialu, winę w spadku oglądalności upatruje w braku odpowiedniej promocji. – Każdy hit trzeba lansować – tłumaczy. – Drugi powód: jesteśmy kolejny sezon najlepsi, więc godz. 20 stała się solą w oku innych stacji, które chcą zmierzyć się z nami i proponują coraz lepsze programy.

- Wszelkie zmiany w serialach trzeba wprowadzać ostrożnie, bo widzowie są wyczuleni. Chyba zabrakło szerszej informacji, dlaczego zmienia się sposób pokazywania filmu - mówi Marian Terlecki, producent „Złotopolskich” w TVP. On też negocjował z telewizją publiczną zmianę formatu emisji. Udało mu się, „Złotopolscy” zmienią się dopiero za rok.

Czy TVP 2 ma pomysł na wyciągnięcie z dołka swojego konia pociągowego? - Widzimy spadek zainteresowania, ale nie ma paniki. Analizujemy, dlaczego się tak stało. Decyzje będziemy podejmować wkrótce - mówi zdawkowo Wojciech Pawlak, dyrektor „Dwójki”.

dziennik-kk
Autor artykułu:
dziennik-kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]