SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Maffashion, LittleMoonster96 i JDabrowski najpopularniejsi na „polskim” Snapchacie (Top 100)

Modowe blogerki, młodzi youtuberzy oraz osoby znane głównie w sieci to najpopularniejsi polscy użytkownicy Snapchata. W zestawieniu opracowanym przez sieć reklamową Hash.fm dominują ludzie do 25. roku życia. - Marki zainteresowane pojawieniem się na Snapchacie zdecydowanie powinny pochylić się nad potencjałem współpracy z influencerami - radzi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Konrad Traczyk, szef Hash.fm.

Article

Ranking został przygotowany przez sieć Hash.fm na podstawie najwyższej liczby wyświetleń „My Story” poszczególnych użytkowników Snapchata. Dane były zbierane od 5 do 31 maja br.

Na pierwszym miejscu zestawienia znalazła się modowa blogerka Maffashion, której wpisy docierały maksymalnie do prawie 62 tys. użytkowników. Drugie miejsce zajął JDabrowski z liczbą 42,1 tys. użytkowników, a na trzecią pozycję trafiła LittleMoonster96 gromadząc 42 tys. odbiorców.

Konrad Traczyk, prezes Hash.fm, podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że według dostępnych danych w Polsce Snapchat jest używany obecnie przez ok. 2 mln osób, a większość najpopularniejszych na nim postaci nie przekroczyła 25. roku życia. W pierwszej dziesiątce rankingu tylko jedna osoba ma ponad 30 lat.

- Nie znaleźliśmy podobnego zestawienia stworzonego dla któregokolwiek z rynków - zaznacza Konrad Traczyk. - Snapchat w swej strategii ma zapisaną oszczędność w dzieleniu się informacjami o platformie, ale my postanowiliśmy stanąć tej postawie nieco na przeciw i przyspieszyć adaptację Snapchata wśród polskich marketerów tworząc takie zestawienie. Nie było to łatwe, bardzo pracochłonne, ale Hash.fm jako sieć influencerów była do tego predysponowana mając bliskie relacje z rodzimymi twórcami internetowymi. Musieliśmy namówić każdego z nich do ręcznego udostępnienia swoich statystyk.

Traczyk uważa, że chociaż Snapchat jest specyficzną platformą, rozwija się bardzo dynamicznie. Na potwierdzenie podaje statystyki, według których zajmująca pierwsze miejsce w rankingu Maffashion na początku prowadzonego pomiaru miała ok. 40 tys. użytkowników, a obecnie już o ponad 20 tys. więcej.

- Snapchat jest platformą bardzo nowoczesną, zdecydowanie innowacyjną, w 100 proc. mobilną, tak więc w sposób naturalny w pierwszej kolejności jest adaptowana przez młodych użytkowników smartfonów - zaznacza szef Hash.fm. - Natomiast tempo, w którym jej rozwój postępuje oraz demografia z rynków zachodnich zdecydowanie wskazują na to, że już wkrótce będzie to mainstreamowe narzędzie komunikacji. Zestawienie jest bardzo urozmaicone. Mamy tam zarówno blogerki modowe, młodych youtuberów jak i postaci, których obecność tam jest zaskoczeniem, bo tej pory nie były znane w branży - wylicza.

- Wskazuje to na fakt, że Snapchat jest narzędziem uniwersalnym, nie alienującym żadnej z grup do tej pory obecnych w internecie. jest projektowany niejako na przekór do tej pory obowiązującym standardom, tak więc wiele osób przy pierwszym kontakcie jest nieco zaskoczona. Typowe natomiast jest także to, że chwilę potem następuje pewien rodzaj uzależnienia. Te nowatorskie rozwiązania okazują się być trafionymi w dziesiątkę - podkreśla Traczyk.

Jego zdaniem obecne w Polsce marki powinny zainteresować się Snapchatem jako jednym ze skutecznych sposobów komunikacji z użytkownikami. - Marki zainteresowane pojawieniem się na Snapchacie zdecydowanie powinny pochylić się nad potencjałem współpracy z influencerami. Możliwości jest wiele. Product placement, relacje live z imprez, konkursy, wsparcie sprzedaży czy promocja kanałów marek jeżeli ta zdecyduje się na bezpośrednią obecność na tej platformie - zaznacza prezes Hash.fm.

Na drugiej podstronie rankingi 100 najpopularniejszych polskich użytkowników Snapchata

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Maffashion, LittleMoonster96 i JDabrowski najpopularniejsi na „polskim” Snapchacie (Top 100)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl