SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Magazyn „Essence” zniknie z rynku? Został wystawiony na sprzedaż

Wydawnictwo Endemic Press rezygnuje z wydawania lifestylowo-biznesowego dwumiesięcznika „Essence”. Spółka ostatni numer pisma wyda w połowie listopada br. i szuka chętnych na zakup magazynu.

Jak informuje Wirtualnemedia.pl Wioletta Podgórska, redaktor naczelna „Essence” i współudziałowiec wydawnictwa, wszyscy wspólnicy Endemic Press uznali, że dalsze wydawanie magazynu nie ma biznesowego uzasadnienia. - Trwają obecnie rozmowy na temat sprzedaży tytułu jednemu z wydawnictw - mówi nam Podgórska, ale nie ujawnia jego nazwy.

Endemic Press wydawało „Essence” od 2007 roku. W piśmie znaleźć można było m.in. sylwetki ludzi biznesu, mediów, kultury i polityki, a także treści dotyczące podróży, motoryzacji i kultury.

Magazyn początkowo był miesięcznikiem, ale w ostatnich latach ukazywał się jako dwumiesięcznik. Kosztował 15 zł. Ostatnie wydanie ma się pojawić w sprzedaży w połowie listopada br. Wydawca rozstał się już z zespołem redakcyjnym pisma - łącznie ze współpracownikami dla tytułu pracowało kilkanaście osób.

Dołącz do dyskusji: Magazyn „Essence” zniknie z rynku? Został wystawiony na sprzedaż

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Analmedia
Znika kolejny gniot. Wydawca myślał, że wrzuci kupy po 5 zeta robione przez zniewolonych dziennikarzy na umowy o dzieło, a lud się rzuci do kupowania i kasa z reklam popłynie wartkim strumieniem na konto.
odpowiedź
User
nexuseven
Jakoś mnie to nie dziwi, że publikacja padła. Niezbyt ciekawe artykuły, oklepane, bez polotu. Napisane trochę na siłę, aby zrobić wypełniacz dla reklam.

Sama publikacja, to nakład jedynie 10 000 egz., powalająca cena 15 zł (trochę dużo jak za takie coś). Cennik reklam jak na tak malutki nakład jest wygórowany:
całą strona 15 000 zł, II okładka 25 000 zł, III okładka 20 000 zł, IV okładka 35 000 zł. Oczywiście są to ceny wyjściowe, ale jeśli robią tak jak Magazyn Jachting i podają cenę kosmiczną, a potem schodzą do 1500 zł za stronę, to są śmieszni!
odpowiedź
User
free zone
Jest jeszcze kilka takich pism na rynku. Sprzedaży nie mają żadnej, a reklamy wciskają na siłę po groszowych cenach, biorąc znajomych na litość. Zapychają przerwy pomiędzy reklamami gniotami po 1,5 zł za 1000 słów (płacąc przy tym autorom po dwóch miesiącach, albo wcale).
Takie gnioty są wśród prasy kobiecej, biznesowej, motoryzacyjnej i wielu innych. Przykre.
odpowiedź