SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magdalena Jethon: Nie ma mowy o tendencji spadkowej PR III

Wyniki fali za okres od września do listopada 2014 roku pokazują, że radiowa Trójka zaliczyła spadek udziału i ma najgorszą słuchalność od kilku lat. - Jednorazowe wahnięcia są normalnym zjawiskiem w prowadzonych badaniach i nie uprawniają do stwierdzenia, że spada słuchalność - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Jethon, dyrektor programowa PR III.

Magda Jethon, fot.akpa Article

W badanym ostatnio okresie Program III miał 6,8 proc. udziału w rynku po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc. (zobacz dane). Kierownictwo Trójki wyjaśnia jednak, że nie można mówić o tendencji spadkowej, ponieważ udziały rozgłośni, od czasu zmiany metodologii badań (jesień 2013 roku) oscylują w granicach 7 proc. Na dziewięć kolejnych fal, od stycznia do listopada, z roku 2013 i 2014, w pięciu falach rozgłośnia notowała wzrost, w trzech wynik pozostawał bez zmian, a tylko w jednej fali jest spadek.

- Jednorazowe wahnięcia są normalnym zjawiskiem w prowadzonych badaniach i nie uprawniają do stwierdzenia, że spada słuchalność. Również średnia z porównywanych miesięcy jest minimalnie wyższa w roku 2014 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Jethon, szefowa Trójki.

Jethon zaznacza, że wzrostowi słuchalności służą przede wszystkim kampanie reklamowe, natomiast Program III miewa takie akcje rzadko, a od lutego 2014 roku nie było ich wcale. Redaktor naczelna stacji podkreśla jednak, że Trójka od lat radzi sobie bez organizowania dużych kampanii, realizując różnego rodzaju wydarzenia poza antenowe.

- Przez ostatnie 3 lata zorganizowaliśmy ich bardzo dużo. W tym roku nie mieliśmy tak spektakularnych akcji jak „Orzeł może” czy „Trójka do potęgi” , bo skupiliśmy się na mniej nośnych medialnie, ale ważnych i wartościowych sprawach. Zaangażowaliśmy się w realizację nowych, ambitnych projektów, takich jak spektakle teatralne na żywo w studiu im. A. Osieckiej, czy cykl wywiadów ze światowej klasy pisarzami jak Jaume Cabre i muzykami jak Nick Cave - dodaje Magdalena Jethon.

Niestandardowe akcje Trójka ponownie organizuje od połowy listopada. Służyć ma to m.in. stałemu i wyraźnemu wzrostowi słuchalności. W listopadzie ukazał się kalendarz „Trójka w obrazach wielkich mistrzów”, z którego zdjęcia pokazywane są na wernisażach i na kilku głównych dworcach kolejowych Polski (więcej na ten temat). - A na rok 2015 mamy zaplanowane duże wydarzenia, o których nasi Słuchacze usłyszą nie tylko z naszej anteny - zapewnia dyrektor programowa Programu III.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Magdalena Jethon: Nie ma mowy o tendencji spadkowej PR III

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek
trele morele bardziej pusto w tym narcyzmu kościele
40 11
odpowiedź
User
rox
W Trójce jest wyraźnie za mało wiadomości o Panu Prezydencie. Koniecznie trzeba więcej ich nadawać, wtedy słuchacze gorliwiej będą słuchać tego programu radiowego.
Myślę też że za mało autotematyzmu, biegania, rowerów i żartów p. Strzyczkowskiego
44 12
odpowiedź
User
SuchaCz.
ten etap nazywamy " zaklinaniem rzeczywistości", potem będzie obietnica zmian, potem będą zwolnienia na średnim szczeblu, potem na wysokim, a potem....
34 12
odpowiedź
User
kawka
"Jethon zaznacza, że wzrostowi słuchalności służą przede wszystkim kampanie reklamowe" - tego to akurat nie brakuje - wyje media ekspert i mamy szeroką ofertę środków gastrycznych , trawiennych i na drogi moczowe . Do zrzygania .....
28 13
odpowiedź
User
ala
ile mozna jechac na zajechanym koniu? zero zmian plus debilne reklamy, sepleniacy prowadzacy (to głuba kułwa przesada w ładiu publicznym) i mamy co mamy. jest slabo..
26 10
odpowiedź