Mają przeprosić Leo za ścięte głowy

Rada Etyki Mediów wzywa "Super Express" i "Fakt" do publicznegoprzeproszenia trenera reprezentacji Polski Leo Beenhakkera, treneraNiemiec Joachima Loewa i piłkarza Michaela Ballacka,przedstawionych przez obie redakcje w fotomontażach, dotyczącychmeczu Euro 2008 pomiędzy reprezentacjami Polski i Niemiec.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W oświadczeniu Rada Etyki Mediów napisała, że fotomontaże te wsposób "drastyczny przekraczają podstawowe zasady etyczneobowiązujące w mediach". Wzywa obie redakcje "do publicznegoprzeproszenia przedstawionych osób, a także wszystkich czytelników,których dobro zostało wystawione na szwank".

- Była to przenośnia i alegoria zwycięstwa, która naszym zdaniemjest absolutnie dopuszczalna - powiedział redaktor naczelny "SuperExpressu" Sławomir Jastrzębowski. Dodał, że redakcja "SE"ustosunkuje się do oświadczenia Rady Etyki Mediów, jak tylko jeotrzyma.

Redaktor naczelny "Faktu" Grzegorz Jankowski nie chciałkomentować oświadczenia do czasu zapoznania się z jego treścią

"Fakt" na pierwszej stronie zamieścił fotomontaż przedstawiającytrabanta, w którym siedzi reprezentant Niemiec Michael Ballack, ana trabancie - trener reprezentacji Polski Leo Beenhakker. Obokwidnieje napis: "Leo dokop trabantom". Zamieszczony jest też krótkitekst, w którym czytamy m.in.: "Niemcy grają dziś, jak kiedyśjeździły trabanty. Są wolni, przewidywalni, a ich gra to taniatandeta".

Z kolei w "Super Expressie" na ostatniej stronie zamieszczonofotomontaż, przedstawiający Leo Beenhakkera, który trzyma ściętegłowy - Ballacka i Loewa. Na tle fotomontażu widnieje duży napis:"Leo daj nam ich głowy".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu