SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Mama odwala brudną robotę” - reklama Kauflandu dyskryminująca wobec kobiet

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że radiowy spot sieci Kaufland, w którym ojciec i syn opowiadają o mamie sprzątającej w domu, promował negatywne stereotypy i niskie wzorce dyskryminujące kobiety.

„Mama odwala brudną robotę” - reklama Kauflandu dyskryminująca wobec kobiet

W spocie Kauflandu, którego dotyczyły dwie skargi otrzymane przez Komisję Etyki Reklamy, chłopiec pyta ojca: „Dlaczego to mama odwala w domu całą brudną robotę?”, na co ten odpowiada: „Ona sama tak chce, aby mieć czyste sumienie”. „Reklama przedstawia kobietę w złym świetle, utrwalając stereotyp kobiety sprzątającej i pracującej w domu” - ocenił jeden ze skarżących. „Uważam że reklama ta jest obraźliwa w stosunku do kobiet, ponieważ sugeruje że większość kobiet z własnego wyboru pragnie zajmować się wszystkimi pracami domowymi. Reklamy artykułów domowych powinny raczej podkreślać podział obowiązków w rodzinie, zamiast zachęcać do zrzucenia całej odpowiedzialności na kobietę” - dodał drugi.

Firma Kaufland Polska twierdziła, że rozmowa w reklamie nie była wymierzona przeciwko kobietom, tylko stanowiła humorystyczną grę słów. Zdaniem spółki w ten sposób zinterpretowało ją wielu odbiorców, m.in. dziennikarka „Gazety Wyborczej” Agnieszka Kublik, która w felietonie podkreśliła, że spot podejmuje problem domowego wyzysku, krytykując to. Kaufland dodał, że ta reklama była emitowana jedynie przez trzy dni. Firma podkreśliła, że jest jej przykro, że niektórzy odebrali ten przekaz jako dyskryminujący.

„W przyszłości dołożymy wszelkich starań, by jak najuważniej dobierać treści reklamowe, by nie powtórzyła się sytuacja, w której choćby jeden klient poczuł się urażony naszą reklamą” - zadeklarował Kaufland.

Komisja Etyki Reklamy oceniła, że rozmowa ojca i syna w spocie promował negatywne stereotypy i niskie wzorce dyskryminujące kobiety, przez co jest nie do przyjęcia. W efekcie przekaz naruszył kodeks branżowy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Mama odwala brudną robotę” - reklama Kauflandu dyskryminująca wobec kobiet

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Komisja Niezrozumienia Reklamy
11 9
odpowiedź
User
Boguś
Zabronię żonie sprzątać w domu. Będę musiał walczyć, ale nie mogę pozwolić na upowszechnianie krzywdzącego stereotypu i poniżającego wizerunku kobiety.
9 11
odpowiedź
User
Aldona37
W ogóle te reklamy Kauflandu strasznie nędzne, straszna bida jeśli chodzi o pomysły i realizację,
może dałyby radę ale w połowie lat 90tych.

niestety - to moja szczera opinia
10 8
odpowiedź
User
mmm
I bardzo dobrze, te reklamy są żałosne...
10 8
odpowiedź
User
qq
Drogi Kauflandzie - moja rada - zmień agencję reklamową, bo obecna nie daje rady.
10 8
odpowiedź