SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mapy Google dominują wśród platform mapowych, Yanosik i NaviExpert przyciągają na dłużej

W kategorii map i lokalizatorów internetowych zdecydowanym liderem zasięgowym są Mapy Google, z których korzysta ponad 70 proc. polskich internautów. Więcej czasu użytkownicy spędzają natomiast w aplikacjach Yanosik i NaviExpert.

Article

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju br. Mapy Google, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 22,43 mln polskich internautów, co dało 75 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie godzinę, 26 minut i 46 sekund.

Kolejne platformy z kategorii map i lokalizatorów miały ponad pięć razy mniej odwiedzających. Yanosik zanotował 4,18 mln użytkowników, 13,98 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 14 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Jakdojade (należące do Ringier Axel Springer Polska) - 4,02 mln internautów, 13,43 proc. zasięgu oraz 57 minut i 30 sekund średniego czasu korzystania.

Ponad godzinę w statystyce przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika osiągnęła jeszcze aplikacja Nawigacja i mapy NaviExpert. Odwiedziło ją 911,1 tys. internautów, każdy korzystał średnio przez godzinę, 29 minut i 20 sekund,

Z aplikacji Mobile MPK skorzystało 3,86 mln internautów (12,9 proc. zasięgu), spędzając tam średnio 13 minut i 16 sekund, a platformę Targeo odwiedziło 3,63 mln użytkowników, każdy spędził na niej przeciętnie 5 minut i 54 sekundy.

Oprócz Mobile MPK w zestawieniu są inne aplikacje związane z komunikacją zbiorową. myBus online miał 1,18 mln użytkowników, 3,94 proc. zasięgu oraz 5 minut i 8 sekund średniego czasu korzystania, a BusLive - 798,5 tys. internautów, 2,67 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Platformę Flightradar odwiedziło 2,56 mln internautów (co dało 8,57 proc. zasięgu), każdy spędził średnio 9 minut i 15 sekund. Natomiast Mapa-Turystyczna zanotowała 696,4 tys. użytkowników, 2,33 proc. zasięgu oraz 8 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Miesiąc do miesiąca Mapy Google zyskały 515 tys. użytkowników (to 2,3 proc. w górę), a średni czas spędzony na platformie wydłużył się o 7 minut i 27 sekund (9,4 proc.).

Jakdojade osiągnęło wzrost o 253,5 tys. internautów (6,7 proc.) i 2 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (5,1 proc.), Targeo - o 433,2 tys. użytkowników (13,5 proc.) oraz 2 minuty i 12 sekund średniego czasu korzystania (59,5 proc.), a Mapa-Turystyczna - o 396,6 tys. użytkowników (132,2 proc.) i 39 sekund średniego czasu korzystania (8,1 proc.).

W aplikacji Mobile MPK przy spadku liczby internautów o 73,5 tys. (1,9 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego wzrósł o 2 minuty i 59 sekund (29 proc.), a BusLive zyskał 34,7 tys. użytkowników (4,5 proc.) i stracił 55 sekund średniego czasu korzystania (18,1 proc.).

Spadku w obu statystykach zanotowały trzy platformy. Flightradar stracił 808,7 tys. internautów (24 proc.) i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,8 proc.), myBus online - 49,6 tys. użytkowników (4 proc.) i 2 sekundy średniego czasu korzystania (0,6 proc.), a Nawigacja i mapy NaviExpert - 103,8 tys. internautów (10,2 proc.) oraz 33 minuty i sekundę średniego czasu korzystania (27 proc.).

Dołącz do dyskusji: Mapy Google dominują wśród platform mapowych, Yanosik i NaviExpert przyciągają na dłużej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl