Marek Knap dyrektorem artystycznym Burda Media Polska

Marek Knap, który odpowiadał za zeszłoroczny rebranding Burda Media Polska, objął funkcję dyrektora artystycznego firmy - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. W przeszłości piastował takie stanowisko w wydawnictwie Edipresse Polska, przejętym w 2022 r. przez Burdę.

PP
PP
Udostępnij artykuł:
Marek Knap dyrektorem artystycznym Burda Media Polska
Marek Knap

Rola Marka Knapa ma charakter nadzorczy nad projektami całej grupy. Knap odpowiada za realizację strategii Burda Media Polska w obszarze implementacji odpowiedniej komunikacji wizualnej w produktach drukowanych, cyfrowych oraz wideo. Nadzoruje zespoły graficzne, foto, wideo oraz produkcji sesji w zakresie tworzonych przez nich materiałów. Prowadzi też szkolenia i warsztaty.

Marek Knap jest projektantem specjalizującym się w grafice edytorskiej i typografii. W ciągu ostatnich 25 lat pełnił funkcję dyrektora artystycznego. m.in. “Rzeczpospolitej” I “Machiny”, pracował nad polskimi edycjami „Marie Claire” i „Newsweeka”, współpracował z “Tygodnikiem Powszechnym” i “Przekrojem”.

W latach 2007-2021 był dyrektorem artystycznym w wydawnictwie Edipresse Polska, współpracując m.in. z redakcją “Vivy!”. Poza pracą dla Burda Media Polska jest także konsultantem wizualnym Zachęty - Narodowej Galerii Sztuki oraz wykładowcą na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP. Otrzymał nagrodę Best-Designed Newspaper za makietę “Rz” oraz wiele krajowych nagród między innymi Grand Front i Chimera.

Burda ma już tylko sześć magazynów w Polsce

Burda Media Polska w ub.r. przejęła wydawnictwo Edipresse Polska. Z końcem roku zamknęła natomiast ponad 20 tytułów drukowanych. Był to efekt sytuacji na rynku, w tym rosnących kosztów druku i papieru. W związku z tym firma przeprowadziła zwolnienia grupowe - do końca roku pożegnała się z 71 pracownikami i kilkunastoma współpracownikami.

W portfolio Burda Media Polska pozostaje sześć magazynów:„Viva!”, „Elle”, „Elle Decoration”, „Glamour”, „National Geographic Polska” i „National Geographic Traveler”. Wszystkie tytuły poza “Vivą!” to pisma wydawane na licencji.

W 2021 r. przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski