SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marketerzy: liczba kliknięć to najważniejszy efekt kampanii internetowej

Pomimo powszechnej opinii o tym, że kliknięcia (click-through) nie w pełni pokazują skuteczność internetowych reklam, dla wielu marketerów wciąż są one najważniejszym kryterium oceny.

Z badania przeprowadzonego w marcu tego roku przez Chief Marketer wynika, że 60 proc. amerykańskich marketerów mierzy skuteczność interaktywnego marketingu kliknięciami.

48,7 proc. respondentów wskazało tutaj na pozyskiwanie potencjalnych klientów (lead generation), 45,6 proc. na 'response rate', 40,0 proc. na wzrost sprzedaży, a tylko 38,4 proc. na wskaźnik ROI (zwrot z inwestycji).

Podobnie wykazało badanie Collective, gdzie kliknięcia były najpowszechniejszym miernikiem skuteczności sieci reklamowych, wykorzystywanym przez 64 proc. pytanych reklamodawców.

Z kolei w ogólnoświatowym badaniu CMO Council marketerów co prawda nie pytano konkretnie o kliknięcia, ale stwierdzili oni, że najczęściej mierzą skuteczność swoich internetowych kampanii liczbą odwiedzin i rejestracji oraz pochodzeniem ruchu.
 

Dołącz do dyskusji: Marketerzy: liczba kliknięć to najważniejszy efekt kampanii internetowej

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
free
a w polsce wciaz kroluja odslon za grub aforse, z mizerną iloscia klikniec
odpowiedź
User
swidrygiello
Mnie dziwi dość niski poziom 38,4% wskaźnika ROI. Zawsze myślałem, że amerykanie są bardziej świadomymi marketerami.
odpowiedź
User
odpowiadacz
polecam dla innego punktu widzenia:
http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1007241
odpowiedź