SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marketing Strategiczny na rynku farmaceutycznym

Polski rynek farmaceutyczny należy do najszybciej rozwijających się rynków farmaceutycznych w Europie.

MARKETING STRATEGICZNY NA RYNKU FARMACEUTYCZNYM- Małgorzata Michalik, Bogna Pilarczyk, Henryk Mruk.

Polski rynek farmaceutyczny należy do najszybciej rozwijających się rynków farmaceutycznych w Europie.

Wielu menedżerów ochrony zdrowia nurtuje dziś szereg pytań: Jak radzić sobie w warunkach wolnej konkurencji? Jak zdobyć kontrakt? Zmagania z konkurencją są chlebem powszednim każdego przedsiębiorcy. Aby przeżyć i odnieść sukces w jakże trudnej rzeczywistości musimy posługiwać się wieloma, często nowymi dla nas instrumentami, które od dawna wykorzystywane są w świecie sprawnie funkcjonującego biznesu.
Poradzenie sobie z nimi wymaga szczególnych umiejętności i wiedzy.
Autorami książki „ Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym” są osoby będące praktykami, a jednocześnie wywodzące się ze środowisk akademickich.

Pierwsza część przedstawia zasady marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem farmaceutycznym. Omówione zostały podstawowe zagadnienia związane z pojęciem i podziałami rynku oraz zasad jego funkcjonowania. W sposób szczegółowy autorzy książki podkreślają najważniejsze cechy orientacji marketingowej i elementy składające się na koncepcję marketingu mix i harmonię działań pomiędzy produktem, ceną dystrybucją a promocją. Dalsza część skupia naszą uwagę na marketingowym zarządzaniu podmiotami na rynku farmaceutycznym oraz ograniczeniach prawnych związanych z reklamowaniem leków. Autorzy książki wskazują i definiują zachowania pacjentów i klientów opierając się na przykładach znanych produktów i koncernów. Czy wiecie, że jednym z czynników mających wpływa na decyzję i zakup jest efekt placebo? Uruchamia on wewnętrzne mechanizmy w człowieku pod wpływem informacji dotyczącej właściwości leku.
Pozycja bogata jest o treść na temat konkurencji i zagrożeniach dla rozwoju rynku farmaceutycznego. Autorzy wskazują ważniejsze uwarunkowania działań marketingowych, które zachodzą w otoczeniu przedsiębiorstw.

W dalszej części autorzy książki charakteryzują największe przedsiębiorstwa farmaceutyczne na rynku polskim zarówno polskie jak i międzynarodowe. Określili znakomicie istotę i kryteria segmentacji, czyli wyodrębniania w miarę jednorodnych grup nabywców. Doskonale wiemy, iż konsumenci w swoich wyborach kierują się często motywami trudnymi do przewidzenia. Ten sam produkt może zaspokajać różne potrzeby, jednocześnie tę samą potrzebę konsumenci mogą zaspokajać za pomocą różnych produktów. Zatem nie istnieje uniwersalna oferta. W dalszej części scharakteryzowano dwa główne segmenty odbiorców finalnych: rynek apteczny, oraz rynek szpitalny. Autorzy skupiają się na tej grupie i dokonują głębokiej charakterystyki kryteriów i typów klientów w strategii segmentacji.

Kolejny rozdział poświęcony jest zagadnieniom klasyfikacji produktu i cyklu jego życia.
Jak należy się zachować podczas przygotowania i wprowadzania na rynek nowego produktu? Jaką rolę odgrywa opakowania w pozycjonowaniu produktu na rynku farmaceutycznym?

Jak istotną rolę odgrywa tworzenie i dobór nazwy i marki firmy oraz produktu?
Krok po kroku, literka po literce właśnie w tej pozycji.

Przy tej analizie autorzy opierają się również na przykładach konkretnych firm i produktów charakteryzując strategię największych koncernów tj. ……….Przekonajcie się sami!
Przedmiotem rozważań w kolejnych rozdziałach jest cena i jej wpływ na zachowanie pacjentów.

Jakie efekty pociąga za sobą jej zmiana…? Sami doskonale wiemy, ale nie ma jak spojrzenie okiem specjalisty.

Zastosowane w książce zasady i narzędzia zwiększają szanse organizacji na przetrwanie w coraz bardziej agresywnym i zmieniającym się otoczeniu. Książka stanowi pierwsze w Polsce całościowe opracowanie na temat marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym.

Książka przeznaczona dla osób pracujących w ochronie zdrowia: lekarzy, farmaceutów, dla absolwentów wyższych uczelni medycznych. Podaje wiadomości, które są przydatne w pełnieniu funkcji zarządczych.

Oficyna Ekonomiczna
Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o.
www.oe.pl
Księgarnia internetowa www.profinfo.pl

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Marketing Strategiczny na rynku farmaceutycznym

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl