Personalizacja reklam? Nadal dostajemy nietrafione reklamy

65 proc. respondentów twierdzi, że marki w ciągu ostatnich kilku lat coraz lepiej radziły sobie z personalizacją reklam i działań marketingowych. Nadal jednak aż 91 proc. badanych widzi dziennie przynajmniej jedną nietrafioną reklamę - wynika z raportu “The push and pull of personalization. How consumers perceive personalization across marketing and advertising”, opracowanego przez firmę Epsilon.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Personalizacja reklam? Nadal dostajemy nietrafione reklamy

Badania przeprowadzone przez Epsilon wskazują, że ludzie zwracają szczególną uwagę na działania marketingowe i reklamy marek, które faktycznie ich rozumieją. Gdy reklama prezentuje produkt, który rzeczywiście jest konsumentowi potrzebny lub przez niego pożądany, aż 61 proc. respondentów angażuje się w przekaz marketingowy. 

60 proc. badanych decyduje się na interakcję z przekazem marketingowym lub reklamą, kiedy zna i lubi markę. Z kolei 41 proc. angażuje się w reklamy związane z klimatem (treść, obraz, tekst). 

Ponad jednej trzeciej (36 proc.) podobał się przekaz, jaki niósł za sobą komunikat reklamowy, a tylko jedna czwarta respondentów poczuła, że marka jest dopasowana do ich zainteresowań i preferencji.

Personalizacja reklam - jak to działa?

Jak można jeszcze bardziej personalizować przekazy marketingowe i reklamowe, aby lepiej odpowiadały na potrzeby i oczekiwania klientów?

Marki dysponują dzisiaj większą ilością danych na temat swoich klientów niż kiedykolwiek wcześniej. Niemniej jednak nadal mamy do czynienia z reklamami, które nie trafiają precyzyjnie do odbiorców, do których trafić powinny. Takie nieprecyzyjne działania mogą nie tylko wpłynąć na wizerunek marki, ale również na sposób, w jaki konsumenci odbierają przekaz. Trzy czwarte respondentów w badaniu Epsilon stwierdziło, że postrzega negatywnie marki, które wykorzystują niedokładne dane o konsumentach w swoich komunikatach, np. reklama produktów dla dzieci kierowana jest do osób, które dzieci nie mają – mówi Agata Florczak, business integrated manager w Audience Media Group, polskiej grupie mediowej dostarczającej efektywne rozwiązania z zakresu digital marketingu. 

Florczak dodaje: – Rozwiązaniem w takiej sytuacji może być reklama kontekstowa. Według raportu firmy Nielsen „2023 Consumer Survey Report: How consumers response to macroeconomic events can inform marketing strategies”, konsumenci są bardziej otwarci na reklamy, gdy są one prezentowane w odpowiednich kontekstach. To kontekst ma bowiem największy wpływ na odbiorcę. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe