SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marki przeciw rasizmowi w USA. Nike z mocnym manifestem, oświadczenia Netfliksa, TikToka, YouTube'a

Firmy błyskawicznie zareagowały na trwające od kilku dni gwałtowne protesty przeciwko przejawom rasizmu w USA. Nike przygotowało specjalny film, inne marki publicznie protestują przeciwko nienawiści na tle rasowym.

Article

Stany Zjednoczone od kilku dni żyją sprawą 46-letniego czarnoskórego George'a Floyda. W Minneapolis mężczyzna został najpierw zatrzymany, a potem uduszony  podczas policyjnej interwencji. Zdarzenie zostało zarejestrowane na wideo, szybko obiegło media społecznościowe.

Marki przeciw rasizmowi w USA

Zdarzenie bardzo szybko wywołało reakcję gwiazd, celebrytów, a także marek. Wpisy w związku ze śmiercią Floyda opublikowali Beyonce, Michael Jordan, Lady Gaga, Paris Jackson, Ariana Grande czy Emily Ratajkowski. Część z nich bierze także udział w protestach na ulicach amerykańskich miast.

Na śmierć George'a Floyda zareagowało już Nike. Marka, która od wielu lat współpracuje z czarnoskórymi gwiazdami sportu (Michael Jordan, LeBron James, Serena Williams, Kobe Bryant) opublikowała poruszające wideo z apelem.

"Choć raz, nie rób tego. Nie udawaj, że problem w Ameryce nie istnieje. Nie odwracaj się plecami do rasizmu" - apeluje marka na nagraniu. Nike nawiązało tymi słowami do swojego kultowego hasła "Just do it" (For once, Don't Do It).

W protestach w Chicago całkowicie zniszczony został flagowy sklep Nike.

Wideo na Twitterze udostępnił konkurencyjny adiddas. "Tylko razem możemy coś zmienić" - oświadczyła firma, przyłączając się do apelu Nike.

Pod hasztagiem #BlackLivesMatter z krytyką rasizmu w Stanach Zjednoczonych wystąpiły także inne firmy, m.in. medialni giganci Netflix, TikTok, HBO, Amazn, Hulu, YouTube.

 

 

Publiczne oświadczenia na temat sytuacji rasowej w USA wydali szefowie Disneya, ViacomCBS, Warner Bros., FX Networks, Fox Entertainment i AMC.

Protesty społeczne trwają już w kilkunastu miastach USA, w ponad 20 miastach obowiązuje godzina policyjna, niszczone są sklepy, mienie publiczne, podpalane samochody.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Marki przeciw rasizmowi w USA. Nike z mocnym manifestem, oświadczenia Netfliksa, TikToka, YouTube'a

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja cie nie mogę
Lewactwo ujada i bardzo dobrze. Takie oświadczenia to mogą sobie wydawać u siebie w kantynie. NIECH SIE WEZMĄ ZA PRZEŚLADOWANIA KATOLIKÓW NA ŚWIECIE, a do tego czasu to nie znam jednej osoby, która by się takimi bzdetami przejmowała zwłaszcza jeśli mieszkała trochę na zachodzie w czarnych dzielnicach. Co za kretynizmy, a poza tym niestety, ale badania naukowe dowodzą, że o równość to będzie bardzo trudno, bo po prostu niemożliwe.
9 1
odpowiedź
User
hehe
Lewactwo ujada i bardzo dobrze. Takie oświadczenia to mogą sobie wydawać u siebie w kantynie. NIECH SIE WEZMĄ ZA PRZEŚLADOWANIA KATOLIKÓW NA ŚWIECIE, a do tego czasu to nie znam jednej osoby, która by się takimi bzdetami przejmowała zwłaszcza jeśli mieszkała trochę na zachodzie w czarnych dzielnicach. Co za kretynizmy, a poza tym niestety, ale badania naukowe dowodzą, że o równość to będzie bardzo trudno, bo po prostu niemożliwe.


Jakże hamburgerowe towarzystwo się zwija. Im większy bajzel tym mniej opłacalne dla chińczyków na podtrzymywanie na powierzchni tego bankruta. Po uwolnieniu obligacji dolarem nawet w piecu się nie rozpali, bo kopciuchów już nie ma w domach.
2 2
odpowiedź