"Marnowanie? Nie mam w planie!" - Kaufland edukuje, jak nie marnować jedzenia

Sieć sklepów Kaufland Polska rozpoczęła kolejną edycję kampanii pod hasłem “Marnowanie? Nie mam w planie!”. Edukuje w niej, jakie działania podejmować, by zapobiegać marnowaniu jedzenia.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
"Marnowanie? Nie mam w planie!" - Kaufland edukuje, jak nie marnować jedzenia

W kolejnej odsłonie kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!”,  Kaufland zwraca uwagę m.in. na dokładne planowanie zakupów zanim udamy się do sklepu. Ma w tym pomóc aplikacja, w której można stworzyć listę produktów, a nawet podzielić się nią z najbliższymi. 

Jedną z głównych przyczyn marnowania żywności jest niezwracanie uwagi na różnicę pomiędzy „najlepiej spożyć przed” a „należy spożyć do”. Aby uświadamiać konsumentów w tym temacie, Kaufland przypomina o specjalnych oznaczeniach, które wprowadził na produktach marki własnej we współpracy z Too Good To Go. Infografiki „popatrz, powąchaj, posmakuj” zachęcają do sprawdzenia jakości produktu o przekroczonej dacie minimalnej trwałości zanim zdecydujemy się wyrzucić go do kosza. 

Kreacje przygotowane na potrzeby kampanii będą widoczne zarówno w marketach – na plakatach, wagach, ekranach digital signage, jak również w mediach społecznościowych czy też na stronie internetowej. Opracowano również spot radiowy oraz materiał video, który będzie transmitowany na platformie VOD. Sieć zaprosiła do współpracy także influencerów.

- Wzrost świadomości społecznej na temat problemu marnowania żywności to bardzo ważny cel, który staramy się wspierać. Aby skutecznie dotrzeć z poradami zero waste do konsumentów, w tegorocznej odsłonie naszej kampanii mocno wybrzmiewa aspekt ekonomiczny. Za zmarnowaną żywnością stoją bowiem milionowe straty związane zarówno z jej zakupem, jak i samą produkcją. W czasach, gdy konsumenci szukają oszczędności, w kampanii pod hasłem „Marnowanie? Nie mam w planie!” podkreślamy, że niemarnowanie to korzyść zarówno dla środowiska, jak i portfela – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

W związku z kampanią, która potrwa do 5 października, odświeżono witrynę poświęconą zaangażowaniu sieci Kaufland w przeciwdziałanie marnowaniu żywności. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana