SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mary Meeker: Rynek smartfonów hamuje, coraz więcej mobilnych odbiorców mediów

W 2017 roku po raz pierwszy sprzedaż nowych smartfonów przestała wskazywać tendencję wzrostową, hamuje też światowy przyrost użytkowników internetu – wynika z nowego wydania raportu „Internet Trends 2018”. Największe wydatki reklamowe w USA przyciągnęła telewizja, a segment mobile wykazuje pod tym względem największy potencjał spośród mediów.

„Internet Trends 2018”, podobnie jak poprzednie wersje raportu został przygotowany przez Mary Meeker, ekspertkę branży internetowej oraz partnera w firmie Kleiner Perkins Caufield & Byers. Na coroczne opracowania Mary Meeker czeka cała światowa branża technologiczna chcąc poznać kompleksowy obraz globalnego segmentu IT oraz rysujących się na nim trendów.

Zgodnie z raportem w 2017 r. po raz pierwszy od 2009 r. do zera wyhamował światowy wzrost sprzedaży nowych smartfonów. Wciąż największa była liczba sprzedanych urządzeń pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Android.

Słabnącą tendencję wzrostową zanotowano także w segmencie nowych użytkowników internetu. W ub.r. liczba osób korzystających z sieci wzrosła o 7 proc., podczas gdy rok wcześniej przybyło 12 proc. nowych internautów.

Rośnie czas spędzany przy treściach online, inteligentne głośniki mocno w górę

Trend spadkowy dotyczący liczby nowych internautów oraz sprzedaży smartfonów nie oznacza, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych, że użytkownicy porzucają konsumpcję treści online. Przeciwnie, w ub.r. czas korzystania z mediów elektronicznych przez dorosłych Amerykanów wyniósł średnio 5,9 godzin dziennie, podczas gdy w 2016 r. było to 5,6 godzin. Większość tego czasu (3,3 godzin) użytkownicy konsumowali treści online korzystając z urządzeń mobilnych.

Według raportu w 2017 r. 60 proc. transakcji przy dokonywaniu zakupów odbywało się w drodze elektronicznej. Wiodącym rynkiem były pod tym względem Chiny, gdzie w ub.r. odnotowano ponad 500 mln użytkowników korzystających regularnie z płatności mobilnych.

Wyraźnie widać, szczególnie na rynku amerykańskim coraz większą popularność urządzeń elektronicznych kontrolowanych głosem, w tym inteligentnych głośników. Jak pokazują statystyki w ciągu jednego kwartału ub.r. liczba urządzeń Amazon Echo działających w gospodarstwach domowych w USA wzrosła z 20 do 30 mln.

Firmy technologiczne stają się w Stanach Zjednoczonych coraz bardziej znaczącą częścią tamtejszej gospodarki. W kwietniu 2018 r. przedsiębiorstwa z tego segmentu odpowiadały za 25 proc. kapitalizacji całego amerykańskiego rynku.

Telewizja liderem wydatków reklamowych, „NYT” z największym wzrostem subskrypcji

„Internet Trends 2018” wskazuje, że w USA w ub.r. największy udział w wydatkach reklamowych miała telewizja (36 proc.), która także spośród mediów cieszyła się największym powodzeniem u amerykańskich odbiorców. Na 2. miejscu znalazł się kanał mobile (26 proc.), który jednak przy swojej popularności wśród użytkowników wciąż reklamowo wykazuje spory potencjał wzrostu wydatków szacowany na kolejne 7 mld dol. Z kolei 9 proc. pieniędzy na reklamę trafiło do prasy, podczas gdy jej czytelnictwo konsekwentnie maleje wynosząc jedynie 4 proc. udziału w konsumpcji mediów.

Wśród internetowych serwisów sprzedających treści w modelu subskrypcji dominuje Netflix, który posiada ponad 188 mln abonentów (wzrost o 25 proc.). Z kolei największy przyrost subskrybentów zanotował „New York Times” – o 43 proc. w ciągu roku osiągając poziom przekraczający 3 mln odbiorców płacących regularnie za dostęp do treści.

Cały raport „Internet Trends 2018” został zaprezentowany w internecie w formie prezentacji oraz przez Mary Meeker podczas jej wystąpienia na Code Conference.

 

Dołącz do dyskusji: Mary Meeker: Rynek smartfonów hamuje, coraz więcej mobilnych odbiorców mediów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mikosz
Tak naprawdę od czasów rozpowszechnienia LTE nie nastąpił żaden przełom w telefeonii komórkowej. Mam kilkuletnią XPERIĘ Z3 i absolutnie nie widzę nic w nowych smartfonach, co miałoby mnie skłonić do wydania 1,5-2k czy więcej za nowego flagowca.
odpowiedź