SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Maspex zapowiada wyeliminowanie cukru z napojów dla dzieci oraz z farmaceutyków. Nowa strategia "Efekt Kolibra"

Grupa Maspex Wadowice, właściciel takich marek, jak Tymbark, Kubuś, Lubella zwiększa zaangażowanie w zrównoważony rozwój dzięki nowej strategii „Efekt Kolibra”. To m.in. całkowite wyeliminowanie cukru z napojów dedykowanych dzieciom oraz z produktów farmaceutycznych, co najmniej 98 proc. oferty produktowej pochodzenia roślinnego.

Krzysztof Pawiński, prezes Grupy MaspexArticle

Grupa Maspex wdraża strategię zrównoważonego rozwoju „Efekt Kolibra”. Spółka wyznaczyła cele, które zostaną zrealizowane do 2030 r. Działania obejmą pięć obszarów: Ekologię, Innowacje, Środowisko Pracy, Otoczenie Społeczne i Biznesowe oraz Zdrowy Styl Życia.

Nowa strategia ma wyznaczyć kierunki działania firmy na najbliższe osiem lat.

W jej ramach zadeklarowano 37 celów, wśród których są m.in. całkowite wyeliminowanie cukru z napojów dedykowanych dzieciom oraz z produktów farmaceutycznych, co najmniej 98 proc. oferty produktowej pochodzenia roślinnego, 20 proc. energii elektrycznej z OZE w zakładach produkcyjnych, 25-procentowy poziom redukcji CO2 w logistyce magazynowej, 80 proc. odpadów z produkcji i dystrybucji odzyskanych do ponownego wykorzystania.

Działania Maspeksu na rzecz zrównoważonego rozwoju obejmą pięć ekosystemów: Zdrowy Styl Życia, Ekologię, Innowacje, Środowisko Pracy oraz Otoczenie Społeczne i Biznesowe, w ramach których określono działania do roku 2030.

- Zdecydowaliśmy się ogłosić strategię zrównoważonego rozwoju, którą opatrzyliśmy piękną metaforą „Efektu Kolibra”, ponieważ chcemy uporządkować to, co przez ponad trzy dekady robiliśmy i osiągnęliśmy w tym zakresie. Od wielu lat, każda nasza inwestycja, była przeanalizowana z punktu widzenia jej oddziaływania na środowisko. Podchodziliśmy do tego tematu w sposób świadomy i wynikający z modelu biznesowego naszej firmy. Mamy ambitne plany, aby nie tylko kontynuować rozpoczęte projekty, ale realizować nowe działania w każdym obszarze naszego biznesu, zgodnie z celami, które sobie wyznaczyliśmy w strategii - mówi Krzysztof Pawiński, CEO Grupy Maspex.

Symbol pozytywnych zmian

Na motyw przewodni strategii spółka wybrała „Efekt Kolibra”, który ma symbolizować synergię pozytywnych zmian dla człowieka i planety, będących wynikiem współdziałania ze sobą pięciu ekosystemów. Dzięki czemu Maspex rozwija się w zrównoważony sposób, a żaden obszar działalności firmy nie jest pominięty. Koliber jest również obecny w logo firmy, niemal od początku jej działalności.

- Strategia zrównoważonego rozwoju Maspeksu jest zarazem naszym planem biznesowym. Odpowiedzialność, o której mówimy w misji i wizji, nie jest tylko dodatkiem, ale integralną częścią prowadzenia oraz rozwoju firmy, czyli tworzenia wysokiej jakości produktów, które towarzyszą ludziom na co dzień. Jest to spójne z potrzebami naszych konsumentów i wiem, że w pełni zgadzamy się w tej mierze także z naszymi partnerami handlowymi i biznesowymi – powiedział Robert Wawro, dyrektor operacyjny Grupy Maspex.

Jeden z głównych filarów strategii stanowią zobowiązania proekologiczne Grupy Maspex w Polsce. Do priorytetów należą działania na rzecz ochrony klimatu: ograniczenie emisji dwutlenku węgla, zmniejszenie liczby wprowadzanych na rynek opakowań z tworzyw sztucznych, wsparcie upowszechnienia recyklingu, dalsze zmniejszanie ilości odpadów, ograniczenie zużycia wody oraz energii, walka z marnotrawstwem żywności oraz edukacja ekologiczna dzieci.

Jak w wyniku przyjętych celów zmieniać się będą produkty Maspeksu?

W ramach nowej strategii zostaną podwyższone m.in. walory zdrowotne produktów Maspeksu poprzez: prostszy skład, redukcję zawartości cukru i rozwijanie portfolio produktów roślinnych. Dodany cukier zostanie całkowicie wyeliminowany w napojach adresowanych do dzieci i produktów farmaceutycznych.

Stopniowo ograniczane będą również produkty zawierające składniki pochodzenia zwierzęcego – do 2025 r. co najmniej 98 proc. oferty produktów żywnościowych Maspeksu będzie miało pochodzenie roślinne. Już w 2020 r. Lubella należąca do Grupy Maspex, całkowicie wycofała się z wykorzystywania jaj z chowu klatkowego.  

Dołącz do dyskusji: Maspex zapowiada wyeliminowanie cukru z napojów dla dzieci oraz z farmaceutyków. Nowa strategia "Efekt Kolibra"

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ramzes
Zamiast cukru jakiś o połowę tańszy wynalazek? Przez całe lata absurdalne 20 g cukru na sto, teraz absurdalne zero na sto. Mamy ogromny deficyt stabilności psychicznej.
odpowiedź
User
tomasz
chyba nie do końca tak jest - przeciez generalnie te produkty to sam cukier?
odpowiedź
User
B
A może cukier, ale nie 20-40, ale 3-8g ? Lub pół na pół ze stewią lub ksylitol ? No i...bez podwyżek ;)
odpowiedź