SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

mBank wprowadza voicebota

mBank wprowadza Marka - voicebota, który ma pomagać dzwoniącym na infolinię w najczęstszych sprawach. Marek docelowo ma obsługiwać nawet 20 proc. połączeń.

W ostatnich czterech latach liczba połączeń na mLinii wzrosła o blisko 20 proc.Article

Dzięki voicebotowi bank chce skrócić czas odbioru połączenia i przekierowania do właściwego konsultanta, który pomoże w bardziej skomplikowanych przypadkach.

Voicebot to nowa technologia na mLinii, czyli infolinii mBanku. Marek ma własną osobowość, ludzki głos i jasno wytyczone zadanie: pomóc klientom w prostych codziennych sprawach, z jakimi dzwonią. Na początek podczas rozmowy z nim będzie można zrealizować siedem dyspozycji. Od aktywacji karty po asystę w ustanowieniu tymczasowego hasła na mLinię.

Dla klientów oznacza to także łatwiejszy dostęp do infolinii. Bank szacuje, że średni czas odbioru połączenia wyniesie poniżej pięciu sekund. Bot od razu odbierze, odpowie na pytania z zakresu swoich kompetencji i zrealizuje wybrane dyspozycje. Jeśli nie będzie umiał pomóc, przekieruje rozmowę od razu do właściwej osoby, bez potrzeby dalszego przełączania między grupami kompetencyjnymi konsultantów. W efekcie skróci się nie tylko czas oczekiwania, ale też całkowity czas obsługi.

Odciążenie konsultantów

Warto podkreślić, że Marek nie będzie udawał, czy całkowicie zastępował rozmowy z człowiekiem, ma wspomóc konsultantów i klientów w najprostszych procesach.

mBank podkreśla, że Marek powstał z potrzeby biznesowej. Oferta produktowa banku oraz liczba klientów wciąż rośnie. W ostatnich czterech latach liczba połączeń na mLinii wzrosła o blisko 20 proc., wydłużył się także średni czas rozmowy z konsultantem.

Dodatkowo w ostatnim czasie zwiększyła się istotność kanałów zdalnych w codziennej obsłudze. Zwłaszcza w przypadku mLinii, czyli jednej z infolinii bankowych z najdłuższą listą spraw, jakie można za jej pośrednictwem załatwić.

Dzięki wdrożeniu voicebota konsultanci będą mniej obciążeni obsługą prostych spraw i będą mogli efektywniej obsłużyć bardziej skomplikowane zagadnienia. Oznacza to zwiększenie specjalizacji każdego z nich i wyższą jakość w obsłudze klienta.

Marek będzie się nieustannie uczył

„Korzystamy z już sprawdzonych rozwiązań, które dopasowaliśmy na swoje potrzeby. Dzięki temu mamy nadzieję uniknąć wielu »problemów wieku dziecięcego«. Chcemy dostarczyć naszym klientom rozwiązanie, które jest prawdziwie użyteczne, a nie jest tylko nowinką rynkową. Oczywiście, podobnie, jak w przypadku innych rozwiązań AI, także i Marek będzie się nieustannie uczył, udoskonalał, a także zdobywał nowe kompetencje rozszerzając listę dyspozycji, które będą przez niego obsługiwane. Każdy kolejny kontakt z nim powinien być bardziej naturalny” - mówi cytowana w komunikacie Karina Daniel, kierownik projektu w mBanku

Bank oczekuje, że docelowo Marek obsłuży nawet 20 proc. przychodzących połączeń głosowych. Proces przygotowano tak, żeby bot mógł pomóc klientowi rozwiązać sprawę od początku do końca.

„Wdrożenie voicebota to bardzo skomplikowany proces, który zaangażował pracowników o różnorakich kompetencjach, zarówno w warstwie technologicznej jak i biznesowej. Zależało nam na tym, żeby poza nowoczesną technologią bot miał jasno zarysowaną, empatyczną osobowość, która właściwie odzwierciedlałaby nasze strategiczne zasady. Dlatego choć technologia »back endowa« jest już na rynku wykorzystywana, to wierzymy, że nasz bot odróżni się od rówieśników jakością interakcji. Kolejne tygodnie to zarówno dla Marka jak i dla nas dużo nauki oraz nowej wiedzy, dzięki którym bot będzie obsługiwał coraz większa liczbę interakcji” - zaznacza Łukasz Wiktor, dyrektor departamentu Omnichannel w mBanku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: mBank wprowadza voicebota

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl