Meble najczęściej kupujemy za 1-2 tys. zł

Największy udział w zakupach mebli przez Polaków mają produkty mieszczące się w kwocie 1-2 tys. zł - wynika z badania IQS.

km
km
Udostępnij artykuł:
Meble najczęściej kupujemy za 1-2 tys. zł
fot. Shutterstock.com

Spory udział mają też wydatki poniżej 1 tys. zł (30%), ale równie często Polacy sięgają po mebel kosztujący powyżej 2 tys. zł (30% wydatków). Meble z pierwszego segmentu w 35% kupują mieszkańcy wsi, zaś niemal co drugi mebel (46%) z drugiego segmentu został kupiony przez osoby w wieku powyżej 40 lat.

grafika

Klienci generalnie lubią urządzać i dla większości jest to przyjemność (75%). Zakupy w kategorii home furnishing są robione z trzech głównych powodów: zniszczenie lub zużycie poprzedniego egzemplarza, potrzeba zmiany estetyki oraz urządzanie nowego mieszkania i kupowanie tego mebla po raz pierwszy.

Polacy najczęściej meblują raczej etapami. Jedynie co piąte mieszkanie wyposażono w kompletnie nowe meble. Sam proces zakupu jest zazwyczaj długi i planowany. Do nieplanowanych zakupów przyznał się tylko 1 na 10 badanych.

grafika

Ponad 50% zakupów poprzedzonych było poszukiwaniami w internecie, choć finalnie zakup online jest dokonywany stosunkowo rzadko (8%). Kupujący online to częściej kobiety (59%) oraz osoby w wieku 30-45 lat (56%). Katalogi reklamowe są nieco mniej popularnym źródłem informacji niż internet, ale ich rola w procesie zakupu jest również istotna.

Badanie "Jak meblują Polacy" zostało przeprowadzone przez IQS w 2017 r., techniką CAWI (ankieta internetowa). Dobór: osoby 20-65 lat, które zakupiły meble/ elementy wyposażenia do domu w ciągu ostatnich 3 miesięcy. 1 wywiad = 1 okazja zakupu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana