Media elektroniczne wytworzą 7 proc. PKB w 2015 r.

Zwiększenie udziału sektora mediów elektronicznych tworzących usługi i treści cyfrowe w PKB do poziomu 7%, to jeden z celów przedstawionych w piątek "Planie rozwoju i konsolidacji finansów 2010-2011 (Propozycje)". Rząd chce przeznaczyć na wspieranie firm z sektora gospodarki elektronicznej 386 mln euro z programu "Innowacyjna Gospodarka".

WM / isb / masz
WM / isb / masz
Udostępnij artykuł:

"Przeznaczenie w latach 2007-2013 386 mln euro w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej, przy szczególnym uwzględnieniu programów wzmocnienia sektora mediów elektronicznych" - to jeden ze środków wspierania mediów elektronicznych wymienionych w programie. Rząd zapowiedział m.in.: wprowadzenie zasady neutralności technologicznej polskiego prawa w zakresie tworzenia i udostępniania komercyjnych treści elektronicznych i przyjęcie standardów zapewniających płynny przepływ danych niezależnie od wykorzystywanych technologii i oprogramowania. Program wymienia też precyzyjne rozdzielenie kompetencji Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT), a także reformę prawa autorskiego. Kolejne deklaracje to również uproszczenie zasad koncesjonowania nadawców i wdrożenie naziemnego systemu telewizji cyfrowej. Jednym ze skutków tych działań ma być "zwiększenie udziału sektora podmiotów tworzących usługi i treści cyfrowe w tworzeniu PKB z poziomu około 3,5% do poziomu 5% w 2012 i 7% do roku 2015". Działania ma wesprzeć "kampania promocyjna i informacyjna popularyzująca wykorzystanie technologii cyfrowych, w celu zwiększenia popytu na treści i usługi cyfrowe".

WM / isb / masz
Autor artykułu:
WM / isb / masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu