SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media Markt dyskryminuje kobiety (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że jeden ze spotów wykorzystywany w ubiegłorocznej kampanii reklamowej Media Markt miał charakter seksistowski i dyskryminował kobiety.

Media Markt dyskryminuje kobiety (wideo)

Komisja Etyki Reklamy otrzymała kilkadziesiąt skarg dotyczących jednego z telewizyjnych spotów wykorzystywanych w kampanii Media Markt prowadzonej jesienią ub.r. (więcej o całe akcji). Reklama pokazywała, jak żona przyłapuje męża na zdradzie. Kobieta jest początkowo zrozpaczona i wściekła, ale szybko uspokaja się, kiedy tylko małżonek podsuwa jej gazetkę promocyjną Media Markt. Ma to ilustrować hasło kampanii „Nie rób sceny, liczą się ceny”.

Osoby protestujące przeciwko temu spotowi zwracały uwagę, że trywializuje on tematy wierności i zdrady małżeńskiej. „Reklama ubliża kobietom, ich inteligencji, obraża w sposób seksistowski, ukazując, że są takimi idiotkami, że wystarczy podrzucić im gazetkę M.M. i będą szczęśliwe” – podkreślał autor jednej ze skarg. „Kampania nie jest prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, bo nie bierze pod uwagę wrażliwości dzieci, które mogą – z powodu formy wyrazu zastosowanej w reklamach – rzeczywiście uznać, że zdradę można złagodzić odkryciem niskiej ceny w gazetce promocyjnej” – zauważył inny protestujący.


W odpowiedzi na te zarzuty przedstawiciele Media Markt wyjaśnili, że w każdym z trzech spotów wykorzystywanych w tej kampanii fabuła ma służyć podkreśleniu, że wyjątkowa oferta Media Markt przykuwa uwagę nawet w dramatycznych okolicznościach życiowych. Podkreślili przy tym, że sposób prezentacji bohaterów reklam nie prowadzi do ich poniżenia w oczach odbiorcy, tylko przeciwnie – są oni przedstawieni jako ofiary budzące współczucie. Firma zauważyła też, że w żadnym ze spotów nie dochodzi do eksponowania lub epatowania motywem cierpienia i poniżenia ludzkiego.

Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że spot Media Markt pokazujący zdradę małżeńską jest seksistowski i dyskryminuje kobiety. „Reklama bagatelizuje problem zdrady, co jest przejawem promowania niewłaściwych wzorców i nie jest zgodne z zasadami współżycia społecznego” – uzasadnił zespół orzekający. W konsekwencji komisja orzekła, że spot narusza kodeks reklamowy, a także dobre obyczaje i poczucie odpowiedzialności społecznej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Media Markt dyskryminuje kobiety (wideo)

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karta
Ta komisja nadawałaby się do pracy w latach 50.
8 8
odpowiedź
User
Bzyk
Powiem wprost - głupie babska, którym najwyraźniej seksu brakuje, czepiają się wszystkiego, ile wlezie. Ciekawe, że faceci nie muszą się tak wściekać, gdy z nich się ktoś w reklamach nabija. Nigdy nie było żadnych skarg. Spójrzcie na warzylion czy nową reklamę Ikei. Tam się robi miazgę z facetów - i czy mamy o to pretensje? Nie, bo potrafimy śmiać się z samych siebie i wiemy, co to materiał z przymrużeniem oka.
8 8
odpowiedź
User
Albert
Taką decyzją Rada się tylko ośmiesza i odwraca kota ogonem. Przecież w tych reklamach, to właśnie mężczyźni sami ośmieszają się. Nie mają nic na swoje usprawiedliwienie i jak idioci podsuwają pierwszy pomysł jaki im przychodzi do głowy - gazetkę reklamową Media Markt. Jak ktoś zdradza, to sam się poniża. MM jest przecież "nie dla idiotów" więc lepiej podsunąć gazetkę tej rozsądniejszej połowie...
8 8
odpowiedź
User
z lekka cyniczny
Czy naprawdę musimy dłużnej godzić się na wpływ takich nowotworów jak ta komisja? Siedzą jakieś łosie i pier.... Niegdyś w USA funkcjonowały komisje cenzurujące wszystkie filmy..pogonić raz a dobrze to nikomu na nic nie potrzebne towarzystwo darmozjadów.
8 8
odpowiedź
User
Mirek
Cykl reklam zaakceptowanych przez zarząd i marketing media marktu jest tylko świadectwem moralności i wrażliwości osób tam pracujących. Nie wiem kto wymyślił reklamę z pogrzebem , zdradą , samobójstwem. Sam prowadzę agencję reklamową, znam się na tej branży, pracownika z takimi pomysłami wyrzuciłbym po minucie i nigdy nie zaproponowałbym podobnych klimatów klientowi. Gówniarskie poczucie humoru wynika prawdopodobnie z tego , że nad pomysłami pracują za psie pieniądze studenci albo bezpłatni stażyści. I tyle mogę poświęcić swojego cennego czasu na recenzję tego reklamowego shitu. Pa!
8 8
odpowiedź