SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media Trendy 2012 dla Saatchi&Saatchi, Mediacomu, Solorza-Żaka, HBO i... Hanki Mostowiak

Grand Prix w tegorocznym konkursie Media Trendy przyznano kampanii „Życie to nie Facebook” przygotowanej przez agencję Saatchi&Saatchi. Człowiekiem Roku został Zygmunt Solorz-Żak, Medium Roku - HBO, a Memem Roku - śmierć Hanki Mostowiak.

Media Trendy 2012 dla Saatchi&Saatchi, Mediacomu, Solorza-Żaka, HBO i... Hanki Mostowiak

Kampania „Życie to nie Facebook”, którą agencja Saatchi & Saatchi Poland przygotowała na zlecenie Polskiego Czerwonego Krzyża, w Media Trendach 2012 zdobyła Grand Prix i nagrody w trzech kategoriach konkursowych. Akcję, prowadzoną pod koniec ub.r., doceniono za innowacyjny sposób wywołania dyskusji o zagrożeniu wirusem HIV (przeczytaj o niej więcej i zobacz spot).


Saatchi & Saatchi Poland zdobyła ogółem trzy nagrody i jedno wyróżnienie - tyle samo co DDB Warszawa
. O jedną nagrodę więcej otrzymał Mediacom Warszawa. Natomiast projektom zgłoszonym przez Starcom przyznano dwie nagrody i cztery wyróżnienia.

Tytuł Człowieka roku po raz drugi z rzędu otrzymał Zygmunt Solorz-Żak, a zrealizowane przez jego holding przejęcie Polkomtela uznano za wydarzenie roku. „Za wyczucie rynku i zrozumienie zmieniających się potrzeb konsumenta. Za wizję i odwagę w jej realizacji. Za stworzenie projektu, którego jeszcze na rynku nie było” - czytamy w uzasadnieniu nagrody dla Solorza-Żaka.

Za Medium Roku uznano HBO („udowodniło, że można połączyć świetną jakościowo, wysoko budżetową, ambitną produkcję filmowo-serialową z odważną strategią wykorzystywania nowoczesnych sposobów dystrybucji kontentu oraz innowacyjnymi, wieloplatformowymi sposobami promocji swoich produktów") a za Mem Roku - śmierć Hanki Mostowiak z „M jak miłość” („ten case pokazuje, w jak znaczący sposób konsumenci/odbiorcy przejęli kontrolę nad produkowaną przez media treścią, dzięki sile mediów społecznościowych”).

>>> Gala Media Trendy 2012 (fotoreportaż)

W konkursie Young Media Lions, nagrodę główną - wyjazd na Festiwal Cannes Lions - zdobył team z domu mediowego MPG: Małgorzata Siekierzyńska i Katarzyna Ślusarczyk. Natomiast wyróżnienia otrzymali Miron Mironiuk i Arkadiusz Zaremba z DDB Warszawa oraz Michał Jacoszek i Michał Jasiński z Mediacom Warszawa.

ZWYCIĘZCY KONKURSU MEDIA TRENDY 2012
INNOWACJA W PLANOWANIU MEDIÓW
Akcje specjalne i eventy
nagroda zgłaszający współzgłaszający tytuł
nagroda 180heartbeats + Jung von Matt Brandfever Sprzątanie miasta
wyróżnienie K2  - Mała Scena na Centralnym
wyróżnienie MediaCom Warszawa Grey Worldwide Warszawa, ARBOmedia Polska  Ambi Pur i Kolizja Zmysłów
nominacja Saatchi & Saatchi Poland Starcom Kampania świąteczna
nominacja Starcom  - Pokaż, co trzymasz w garażu
nominacja Media Concept - VW Passat - wszystko jest innowacją
Dotarcie do specyficznej grupy docelowej
nagroda MediaCom Warszawa - Targetowanie (bez) Pudła
wyróżnienie DDB Warszawa - Eksperyment DDB
wyróżnienie MEC - Xero za zero
Best use of content
nagroda Starlink FireFly Interactive, Bank BPH, Onet Zwykły Bohater
Komunikacja w marketingu społecznym - CSR
nagroda Starcom  - Nie ma życia bez bzykania
Komunikacja w marketingu społecznym - Non-profit
nagroda Saatchi & Saatchi Poland - Życie to nie Facebook
wyróżnienie Starcom  Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce, Ogilvy Dzieciaki chcą do szkoły
Przełamywanie schematów w komunikacji
nagroda DDB Warszawa - Eksperyment DDB 
wyróżnienie 180heartbeats + Jung von Matt Brandfever Sprzątanie miasta 
wyróżnienie K2  - Mała Scena na Centralnym 
nominacja Bank BPH FireFly Interactive, Starlink, Onet Zwykły Bohater
nominacja Maxus Warszawa Telewizja Polska SA  Wirtualny Casting The Voice of Poland
Strategia zintegrowana
nagroda MediaCom Warszawa Young & Rubicam Brands Danio Kamuflaż
wyróżnienie HBO Polska  - Bez tajemnic
wyróżnienie MEC Legend Group Prędkość zabija - włącz myślenie
Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych - engagement
nagroda Saatchi & Saatchi Poland   Życie to nie Facebook 
wyróżnienie OMD Pride & Glory Interactive, Grupa Żywiec Żywiec Męskie Granie 2011
wyróżnienie Polsat Media - Kasia Live Baking
nominacja Lemon Sky  - Eksperci Tesco podbijają Facebooka 
nominacja HBO Polska  - Bez tajemnic
nominacja Starcom  K2  Pimp My Ride by Coca-Cola Zero
Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych - non-engagement
nagroda MediaCom Warszawa - Walking Dead - Martwy Profil
Wykorzystanie kina
nagroda K2  Starlink  E-szkoda
wyróżnienie K2  Starlink  Kampania PZU Młodzi Kierowcy (Bez Babci)
Wykorzystanie mediów drukowanych
nagroda MediaCom Warszawa - Play - Ulotka w bankomacie
wyróżnienie Starcom  - Twój numer do zadań specjalnych
Wykorzystanie reklamy zewnętrznej i innych środków komunikowania w przestrzeni publicznej, ambient mediów
nagroda 180heartbeats + Jung von Matt Brandfever Sprzątanie miasta
Wykorzystanie treści audio
nagroda DDB Warszawa - Sztuka, której nikt nie widział
wyróżnienie Starcom  - Tak brzmi energia
Wykorzystanie treści wideo
nagroda Saatchi & Saatchi Poland Starcom Jesteśmy zawsze tam, gdzie nasza drużyna gra
wyróżnienie Starcom  Discovery Polska Mój tablet to prawdziwy telewizor
Zintegrowana kampania w mediach cyfrowych
nagroda Polsat Media - Kasia Live Baking
 
INNOWACJA W MEDIACH
Autopromocja i promocja medium
nagroda zgłaszający współzgłaszający tytuł
nagroda Grupa RMF - Podrzuć temat
wyróżnienie Grupa RMF - Kampania "Faktów" RMF
wyróżnienie HBO Polska Astoria Avenue Konkurs "Jestem Aniołkiem, ale nie jestem Święta."
Best use of content
wyróżnienie MillionYou  - Łączymy pokolenia
Innowacyjna zmiana
nagroda AMS - AMS Metrics - narzędzie do liczenia zasięgu outdooru
Marketing społeczny - CSR
nagroda AMS - AMS dla Integracji - pokazy w szkołach dla dzieci i młodzieży
Marketing społeczny - Non-profit
nagroda DDB Warszawa - Sztuka, której nikt nie widział
wyróżnienie Saatchi & Saatchi Poland - Życie to nie Facebook


Wszystkie nagrody zostały wręczone w poniedziałek podczas uroczystej gali. Media Trendy są organizowane przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Media Trendy 2012 dla Saatchi&Saatchi, Mediacomu, Solorza-Żaka, HBO i... Hanki Mostowiak

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
gratulacje!!!
8 8
odpowiedź
User
M
"ten case pokazuje", "nagrodę zdobył team" - nie można po polsku?
8 8
odpowiedź
User
@M
po polsku to tylko CIEMNOGRÓD
8 8
odpowiedź
User
Marcin
Mediacom, Saatchi&Saatchi - szczere gratulacje, choć fajnie by było jakby też polskie firmy cośtam czasem wygrały.
8 8
odpowiedź
User
@ M
Pracujesz w tej branży? Międzynarodowe środowisko wpływa na unifikację słownictwa, zapewne jest im dzięki temu łatwiej się porozumieć, poza tym była to impreza branżowa więc inaczej postrzega się używanie zapożyczeń w takiej sytuacji niż na imprezie dla szerszej publiki - mogą sobie pozwolić na slang.
8 8
odpowiedź