SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cztery fundusze nie chcą sprzedać akcji Mediacapu po 2,70 zł

MetLife Dobrowolny Fundusz Emerytalny, Rockbridge TFI, Quercus TFI i Familiar S.A. SICAV-SIF zadeklarowały, że nie zamierzają odpowiedzieć na wezwanie do sprzedaży akcji holdingi marketingowo-badawczego Mediacap po 2,70 zł za sztukę. Uważają, że ta cena jest za niska.

W komunikacie giełdowym Mediacapu podano, że cztery fundusze przekazały w piśmie, że zaproponowana w wezwaniu cena po 2,70 zł za akcję ich zdaniem nie odzwierciedla wartości godziwej walorów firmy, dlatego nie zamierzają sprzedać posiadanych akcji w ramach wezwania.

Rockbridge TFI ma 413,2 tys. akcji stanowiących 2,2 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu Mediacapu. Natomiast MetLife Dobrowolny Fundusz Emerytalny, Quercus TFI i Familiar S.A. SICAV-SIF mają poniżej 0,13 proc. udziału w kapitale spółki.

- Z ww. pisma wynika również, że Fundusze nie podjęły względem siebie żadnych innych zobowiązań lub ustaleń - dodano w komunikacie Mediacapu.

Akcje Mediacapu chce skupić czwórka menedżerów

Na początku zeszłego tygodnia utworzono porozumienie akcjonariuszy Mediacapu, w skład którego wchodzą spółka Ravenmedia (nie ma obecnie żadnych akcji holdingu), prezes Mediacapu Jacek Olechowski (bezpośrednio i poprzez dwie zagraniczne firmy ma 9,8 mln walorów stanowiących 52,08 proc. kapitału holdingu), wiceprezes Edyta Gurazdowska (1,32 mln akcji stanowiących 7,02 proc. kapitału), wiceprezes Marcin Jeziorski (855,2 tys. akcji, 4,54 proc. kapitału) oraz przewodniczący rady nadzorczej Artur Osuchowski (137,7 tys. akcji, 0,73 proc. kapitału).

Łącznie członkowie porozumienia są właścicielami 12,11 mln akcji stanowiących 64,38 proc. kapitału Mediacapu.

Następnie ogłosili wezwanie do sprzedaży pozostałych 6,7 mln walorów po 2,70 zł za sztukę. Przy takiej cenie wartość pakietu wynosi 18,1 mln zł.

Przyjmowanie zapisów do sprzedaży akcji zaplanowano od 26 lipca do 24 sierpnia.

Mediacap dokupił udziały Freundschaft i LTTM

W połowie marca poinformowano, że należąca do Medicapu Grupa Freundschaft (wówczas działająca jeszcze pod nazwą The Digitals) za 270 tys. euro przejmuje 25 proc. udziałów agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa (obecnie Freundschaft), stając się jej jedynym właścicielem. Tydzień później ogłoszono rebranding Scholz & Friends Warszawa na Freundschaft, a Grupy S/F (obejmującej też agencje Booost, The Difitals i Emlab) na Grupę Freundschaft.

W drugiej połowie maja Mediacap dokupił za 4,2 mln zł 18,43 proc. udziałów agencji influencer marketingu LTTM, dzięki czemu ma już 94,85 proc. jej walorów. Do Grupy LTTM należą zajmujące się influencer marketingiem agencje TalentMedia, LifeTube i Gamellon (dwie ostatnie zostały przejęte w 2019 roku) oraz kupiona pod koniec ub.r. spółka Gameset.

W skład grupy kapitałowej Mediacap wchodzi też firma badawcza IQS.

W pierwszym kwartale br. holding Mediacap osiągnął wzrost przychodów o 11,9 proc. do 30,16 mln zł, a jego strata netto zmalała z 3,02 mln zł do 833 tys. zł.

W ub.r. zanotował spadek skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 122,58 mln zł, a jego wynik netto poszedł w górę z 3,22 mln zł straty do 2,48 mln zł zysku. Wpływy należących do niego Grupy S/F i IQS skurczyły się o ponad 20 proc., natomiast Grupa LTTM wzrost o 19 proc. osiągnęła dzięki przejęciom.

Na początku lipca walne zgromadzenie Mediacapu zdecydowało, że zgodnie z rekomendacją zarządu z zeszłorocznego jednostkowego zysku 899,7 mln zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy i pozostawione na cele rozwojowe firmy, a 87,7 tys. zł na pokrycie straty z wcześniejszych lat.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Cztery fundusze nie chcą sprzedać akcji Mediacapu po 2,70 zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl