Mediacap zmniejszył stratę, wpływy 12 proc. w górę

W pierwszym kwartale br. holding marketingowo-badawczy osiągnął wzrost przychodów o 11,9 proc. do 30,16 mln zł, a jego strata netto zmalała z 3,02 mln zł do 833 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mediacap zmniejszył stratę, wpływy 12 proc. w górę
Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

W ujęciu like-for-like, czyli bez uwzględnienia przejęć zrealizowanych w ciągu roku, przychody Mediacapu zwiększyły się o 7,1 proc.

Wynik EBITDA poszedł w górę ze 155 tys. zł straty do 518 tys. zł zysku, strata operacyjna zmniejszyła się z 1,42 mln zł do 445 tys. zł, a strata netto - z 3,02 mln do 833 tys. zł.

- To solidny wynik zważywszy, że porównujemy się z I kwartałem 2020, który w znacznej mierze był okresem jeszcze przed-pandemicznym - do pracy zdalnej przeszliśmy bowiem w połowie marca ubiegłego roku - komentuje zarząd Mediacapu w liście do akcjonariuszy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polska-reklama-wydatki-2021-rok-internet-wyprzedzil-telewizje,7170180807456897a ##

Pion LTTM zajmujący się influencer marketingiem osiągnął wzrost przychodów z 11,68 do 17,73 mln zł, a strata netto zmalała z 357 do 231 tys. zł. W ujęciu like-for-like wpływy zwiększyły się o 29,8 proc.

- Zgodnie z oczekiwaniami, waga tego segmentu w naszych przychodach konsekwentnie rośnie i dla ostatnich 12 miesięcy wynosi już 50 proc. Fakt, iż nasza sieć odpowiada za blisko 12 proc. całkowitej oglądalności YouTube w Polsce a obecnie dołącza coraz więcej twórców z Bułgarii, Rumunii, Niemiec i Grecji oraz zwiększone zainteresowanie wydatkami na influencer marketing i klientów (m.in. dzięki sukcesowi twórców z kolektywu Ekipa) powoduje, że oczekujemy dalszych wzrostów sprzedaży i zysków LTTM w kolejnych kwartałach - opisuje zarząd Mediacapu.

grafika

Grupa Freundschaft z lepszą rentownością, IQS cierpi w epidemii

Obejmująca agencje marketingowe Grupa Freundschaft (do marca br. działająca pod marką Grupa S/F) zanotowała spadek przychodów z 11,62 do 10,47 mln zł. Jej wynik netto poszedł w górę z 929 tys. zł straty do 512 tys. zł zysku.

- Dzięki lepszej strukturze sprzedaży (mniej eventów, więcej kompleksowych kampanii) i bardziej sprawnej strukturze, przy niższej sprzedaży udało nam się osiągnąć w tym segmencie 1,1 mln PLN zysku EBITDA (wobec 0,1 mln PLN rok temu). Również w tej części biznesu oczekujemy poprawy wyników w kolejnych kwartałach - komentuje zarząd Mediacapu.

Natomiast przychody firmy badawczej IQS zmniejszyły się z 3,88 do 3,19 mln zł, a jej strata netto z 1,01 do 1,11 mln zł. - Nasz segment badawczy (IQS) pozostaje jeszcze pod silnym wpływem pandemii, która przyczynia się do mniejszej liczby badań face-to-face i zmniejszenia wydatków klientów (m. in. pod kątem gotowych raportów) - tłumaczy zarząd Mediacapu.

- Warto zauważyć, że w IQS utrzymujemy wysoką bazę kosztów stałych szykując się na zwiększoną koniunkturę w drugiej połowie roku, kiedy spodziewamy się wzmożonych „po-pandemicznych” potrzeb badawczych. Choć więc przejściowo nasze koszty są wyższe, to przyniesie nam to korzyści w średnim okresie - zapewnił.

grafika

Koszty operacyjne Mediacapu wzrosły znacznie słabiej od przychodów - o 6,6 proc. do 30,44 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 21,07 do 24,36 mln zł, a na wynagrodzenia - zmalały z 4,9 do 3,73 mln zł.

- W 2021 rok pozytywnie weszliśmy zarówno w dwóch największych obszarach naszej działalności, a nieco dłużej będziemy musieli poczekać na odbudowę jedynie w najmniejszym z naszych segmentów - IQS - podsumował zarząd Mediacapu.

grafika

Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. We wtorek przed południem za akcję firmy płacono 2,53 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 47,61 mln zł.

Większościowym akcjonariuszem spółki jest jej prezes Jacek Olechowski, ma walory stanowiące 52,08 proc. kapitału.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Jak radzić sobie z nadciśnieniem? Kompleksowy przewodnik po zdrowych nawykach
Materiał reklamowy

Jak radzić sobie z nadciśnieniem? Kompleksowy przewodnik po zdrowych nawykach

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]