SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Mediacap z 94,1 mln zł wpływów i 7 mln zł zysku EBITDA. Sieć TalentMedia osiągnęła rentowność

Według szacunkowych danych holding marketingowo-badawczy Mediacap w ub.r. zanotował 94,1 mln zł wpływów sprzedażowych i 7 mln zł zysku EBITDA. Należąca do niego sieć partnerska TalentMedia miała 20,1 mln zł przychodów, Opinie.pl - 13 mln zł, a Plastream - ponad 1 mln zł.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu Article

Przychody sprzedażowe Mediacapu zwiększyły się w skali roku o 23 proc. - W 2018 motorem wzrostu były przychody z nowych  modeli biznesowych (TalentMedia, Opinie.pl i Plastream), które łącznie wzrosły o 50 proc., ale również Grupa S/F, dla której tempo wzrostu przekroczyło 21 proc. r/r. Kamieniem milowym było osiągnięcie rentowności w TalentMedia co sprawia, że ta spółka będzie ważnym kontrybutorem do EBITDA w przyszłości - wylicza Jacek Olechowski, prezes firmy.

TalentMedia z pierwszym zyskiem EBITDA

W ub.r. sieć partnerska TalentMedia miała szacunkowo 20,1 mln zł przychodów (100,6 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz ok. 1 mln zł zysku EBITDA. Na koniec grudnia kanały zrzeszone w tej sieci miały łącznie 28,1 mln subskrybentów, o 4,8 proc. więcej niż kwartał wcześniej, natomiast średni miesięczny czas oglądania tych kanałów zmalał w skali trzech miesięcy o 4,2 proc. do 570 mln minut. Pod koniec stycznia br. treści z kanałów współpracujących z TalentMedia pojawiły się na CDA.pl.

- Postawiliśmy sobie ambitne cele i udało się je zrealizować, ale wciąż mamy apetyt na więcej. W tym roku skupimy się na ekspansji na rynkach CEE oraz dalszym rozwoju, jedynej w Europie automatycznej platformy do prowadzenia kampanii branded content na YouTube - TalentTube.tv. Nasze plany w tym zakresie obejmą nie tylko Polskę, ale Bułgarię i Rumunię - zapowiada Krystian Botko, szef TalentMedia

- W 2018 roku udało nam się nawiązać kilka kluczowych partnerstw, m.in. z Universal Music Polska, a ten rok rozpoczęliśmy od partnerstwa z CDA.pl. Dołączyło do nas też kliku znaczących, szerokozasięgowych influencerów jak Grupa Spryciarze.pl czy Krzysiek Golonka, ale i kilkunastu mniejszych, których kanały będziemy wspólnie i sukcesywnie rozwijać. Z kolei do grona naszych klientów dołączyły takie marki jak OBI, Sephora, RTV AGD czy OleOle - wylicza.

Z kolei platforma Opinie.pl zanotowała 13 mln zł przychodów sprzedażowych, po wzroście o 14,2 proc. w skali roku. W ub.r. zrealizowano na niej 511 tys. ankiet (wobec 446 tys. w 2017 roku), a na koniec roku było tam zarejestrowanych 108 tys. użytkowników.

Z kolei Plastream osiągnęła ponad 1 mln zł wpływów. Firma oferuje usługę Plastream Fashion (rozpoznawanie produktów odzieżowych na obrazie wideo i wyświetlanie rekomendacji zakupu produktów odzieżowych pochodzących z największych polskich sklepów internetowych) oraz pracuje nad rozwiązaniem określanym jako Szybka Kasa Samoobsługowa - rozpoznawanie produktów dostępnych w sklepach z wykorzystaniem w projekcie technologii Computer Vision oraz integrowanie tej usługi z systemem kasowym w sklepach.

- W 2019 wchodzimy z optymizmem w bieżącym biznesie oraz kolejnymi nowymi inicjatywami: przede wszystkim w dziedzinie marketingu gamingowego dzięki inwestycji w Gameset, ale również w dziedzinie data dzięki Booost, TalentTube i Brandspy - projektom rozwijanym w ramach istniejących spółek - dodaje Jacek Olechowski.

Mediacap w agencję marketingu gamingowego Gameset zainwestował w grudniu ub.r. - za 1,8 mln zł kupił udziały stanowiące 27,8 proc. jej podwyższonego kapitału. Natomiast agencja Booost została uruchomiona w połowie ub.r., zarządzają nią Łucja Gdala i Sławomir Kornicki.

Do Mediacapu należą też agencje marketingoweScholz & Friends Warszawa i The Digitals oraz firma badawcza IQS.

Wiceprezesi kupili akcje

W zeszłym tygodniu pakiety akcji Mediacapu przejęli Marcin Jeziorski i Edyta Gurazdowska, wiceprezesi firmy. Jeziorski kupił 105 tys. akcji po 1,40 zł (wydał 109,2 tys. zł), a Gurazdowska - też 105 tys. akcji po 1,40 zł, a także 2995 po 1,44 (wydała łącznie 113,5 tys. zł).

Większościowym akcjonariuszem Mediacapu jest Jacek Olechowski - ma 9,68 mln akcji stanowiących 52,56 proc. kapitału.

Firma jest notowana na warszawskiej giełdzie od 11 lat. W piątek na koniec sesji giełdowej kurs jej akcji wynosi 1,60 zł, a kapitalizacja - 29,47 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mediacap z 94,1 mln zł wpływów i 7 mln zł zysku EBITDA. Sieć TalentMedia osiągnęła rentowność

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl