SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mediaexpert.pl i e-apteki z dużymi wzrostami, w dół Aliexpress (TOP10 serwisów e-commerce)

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce pozostaje Allegro, notujące ponad dwa razy więcej odsłon niż dziewięć kolejnych witryn. W marcu duże wzrosty osiągnęły Mediaexpert.pl, Aptekagemini.pl i Doz.pl, a mocno zmalała odwiedzalność Aliexpress.com.

Article

W marcu br. przeglądarkową wersję Allegro.pl odwiedziło 17,39 mln użytkowników, czyli 60,8 proc. wszystkich internautów w naszym kraju 1,48 mld odsłon, na każdego przypadło średnio 85,2 odsłony - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Allegro.pl jest zdecydowanym liderem wśród serwisów e-commerce. Zajmujące drugą pozycję Ceneo.pl miało o 5,53 mln użytkowników mniej, a wszystkie pozostałe dziewięć witryn z zestawienia zanotowało łącznie 592,27 mln odsłon. Dodatkowo aplikacja mobilna Allegro miała 4,09 mln użytkowników.

Od połowy marca Allegro wprowadziło kilka ułatwień związanych z epidemią koronawirusa. Platforma pozwoliła aktywować usługę dostaw Allegro Smart! na miesiąc za darmo, a w połowie kwietnia okres promocyjny przedłużono o kolejny miesiąc. Wprowadziła ułatwienia dla sprzedawców w zakresie opłat za dostawy i wystawiania niektórych towarów oraz niższe prowizje w kilkunastu kategoriach. Ponadto zrezygnowała z zapowiedzianych na początek kwietnia podwyżek opłat dla sprzedawców, m.in. sposobu naliczania prowizji. Natomiast w maju Allegro pozwoli użytkownikom anulować zakupy w ciągu trzech dni od zakupu.

Porównywarka Ceneo.pl zanotowała 11,86 mln odwiedzających i 119,42 mln odsłon. Na kolejnych dwóch miejscach znalazły się serwisy sieci elektromarketów: na Mediaexpert.pl 6,82 mln internautów wykonało 63,64 mln odsłon, a na Euro.com.pl 6,24 mln użytkowników wygenerowało 56,77 mln odsłon.

Chiński Aliexpress.com zanotował 5,53 mln odwiedzających i 102,73 mln odsłon, a Empik.com - 5,45 mln użytkowników i 66,73 mln odsłon. Empik ze względu na epidemię pozwolił za darmo aktywować usługę Empik Premium na 30 dni, a w połowie kwietnia wydłużył ten okres promocyjny do 60 dni. Jednocześnie poinformował, że usługę włączyło ponad 500 tys. użytkowników.

Z kolei eObuwie.pl (należące do Grupy CCC) miało 5,02 mln użytkowników i 48,57 mln odsłon, a LeroyMerlin.pl - 3,54 mln odwiedzających i 28,57 mln odsłon. Grupa CCC, do której należy 1,2 tys. sklepów stacjonarnych, od połowy marca zamkniętych wskutek epidemii, w pierwszym kwartale br. zanotowała spadek przychodów o 7,1 proc. do 965,1 mln zł oraz wzrost skorygowanej straty netto ze 143,5 do 357,4 mln zł. Wpływy z e-commerce (firma ma 15 sklepów internetowych) wzrosły o 42,7 proc. i w marcu, w związku z zamknięciem sklepów stacjonarnych stanowiły już 59 proc. przychodów firmy.

W czołowej dziesiątce są też dwie apteki internetowe. Na Aptekagemini.pl 3,63 mln internautów wykonało 44,62 mln odsłon, a Doz.pl zanotował 3,61 mln użytkowników i 61,22 mln odsłon.

Na Doz.pl odwiedzający wykonał średnio 16,9 odsłon, na Aliexpress - 18,6, na Aptekagemini.pl - 12,3, a na Empik.com - 12,2.

Dziesięć witryn z rankingu zanotowało łącznie 69,11 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności) i 2,07 mld odsłon. W porównaniu z marcem ub.r. zanotowały wzrost o 4,46 mln odwiedzających (6,9 proc.) i spadek liczby odsłon o 105,91 mln odsłon (4,9 proc.).

Na Allegro.pl liczba użytkowników zmalała o 260,3 tys. (1,5 proc.), a liczba odsłon zwiększyła się o 50,16 mln (3,5 proc.), natomiast Ceneo.pl straciło 739,3 tys. odwiedzających (5,9 proc.) i 32,69 mln odsłon (21,5 proc.).

Za to Mediaexpert.pl osiągnął wzrost o 2,1 mln użytkowników i 21,75 mln odsłon (to odpowiednio 44,4 i 51,9 proc. w górę). Procentowo jeszcze bardziej w górę poszły wyniki Aptekagemini.pl i Doz.pl. Pierwszy serwis zyskał 1,51 mln odwiedzających (71,4 proc.) i 17,81 mln odsłon (66,4 proc.), a drugi - 968,1 tys. użytkowników (36,6 proc.) i 23,15 mln odsłon (60,8 proc.).

Z drugiej strony Aliexpress.com zanotowało spadek liczby odwiedzających o 1,08 mln (16,4 proc.) i liczby odsłon o 87,03 mln odsłon (45,9 proc.). Na początku marca platforma informowała, że z powodu epidemii koronawirusa opóźnione mogą być dostawy zakupów,

Euro.com.pl przy wzroście liczby użytkowników o 886,9 tys. (16,6 proc.) straciło 3,6 mln odsłon (6 proc.). Podobnie zmieniła się odwiedzalność kilku innych serwisów. Empik.com zanotował wzrost liczby odwiedzających o 366,7 tys. (7,2 proc.) i spadek liczby odsłon o 65,54 mln (48,4 proc.), eObuwie.com.pl - wzrost liczby użytkowników o 347,5 tys. (7,4 proc.) i spadek liczby odsłon o 15,28 mln (23,9 proc.), natomiast Leroymerlin.pl - wzrost liczby użytkowników o 356,3 tys. (11,2 proc.) i spadek liczby odsłon o 17,64 mln (38,2 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mediaexpert.pl i e-apteki z dużymi wzrostami, w dół Aliexpress (TOP10 serwisów e-commerce)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maarta
Hm, taki sam zasieg 8,37% wszystkich ecomów a RU znacznie się różni, ciekawe
odpowiedź
User
majkk
a zamawianie przez te portale cos to graniczy ze szczęściem, systemy płatnicze codziennie przeciążone.
odpowiedź
User
Gawenda
Mnie to nie dziwi bo nadal jest popyt na rzeczy z elektromarketów, jak nie większy niż wcześniej. Ale to i tak bardziej na + bo nie wiem czy wiecie ale media expert jest polską firmą :)
odpowiedź
User
Mirek
Pitolenie , popatrzcie w similarWeb.com a nie gemiusa, który próbuje uzasadnić jakoś swoją obecność na rynku i wróżby (bo część tych serwisów nawet nie ma ich skryptów co jest później argumentem - zapłać a świat zobaczy "lepsze" dane)
odpowiedź
User
Lejdi
zamawiałam kilka rzeczy ostatnio z media expert i bardzo szybko była dostawa więc nic dziwnego że zainteresowanie ich stroną wzrosło
odpowiedź