Pierwsze wyniki Mediapanelu: Wirtualna Polska i RASP przed Facebookiem, Radiozet.pl przed Gazeta.pl

PBI i Gemius udostępniły pierwsze wyniki Mediapanelu - nowego badania odwiedzalności serwisów i aplikacji w internecie. Zdecydowanym liderem jest niezmiennie Google, Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska zanotowały więcej użytkowników niż przeglądarkowy Facebook, a serwis Radia ZET więcej niż Gazeta.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Badanie Mediapanel jest realizowane przez Gemius, Polskie Badania Internetu i Komitet Badań Radiowych. Obejmuje pasywny pomiar korzystania z internetu, telewizji i radia, jego wyniki są prezentowane w podziale na siedem typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio.

Szczegóły dotyczące realizacji nowego badania przedstawiono na początku października, zapowiedziano, że będzie ono rozwijane, w części internetowej ma zostać dodany pomiar oglądalności materiałów streamingowych audio i wideo. Internetowa część Mediapanelu zastąpiła badanie Gemius/PBI (do 2016 roku przez wiele lat funkcjonujące pod nazwą Megapanel), realizuje ją, tak samo jak poprzednie badanie, Gemius na zlecenie PBI.

25,5 mln Polaków korzysta codziennie z internetu

Pierwsze wyniki Mediapanelu, z września, przekazano nadawcom i wydawcom na początku października. Natomiast w zeszły piątek udostępniono dane z internetowej części Mediapanelu z października.

W ramach badania oszacowano, że w zeszłym miesiącu z internetu korzystało w Polsce 29 mln osób, a codziennie w sieci było 25,5 mln użytkowników.

To znacznie wyższe wyniki niż według badania Gemius/PBI, w którym w ostatnich miesiącach łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na ok. 27-28 mln (we wrześniu było to 27,7 mln), a w drugiej połowie ub.r. - nawet na ponad 28 mln (28,2 mln we wrześniu ub.r.).

Google przed YouTube’em, Grupa WP i RASP przed Facebookiem

Według Mediapanelu w październiku z serwisów i aplikacji Google’a korzystało 28,27 mln polskich użytkowników, czyli 97,5 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Natomiast należący do Google’a YouTube (serwis i aplikacja) miał 25,76 mln użytkowników i 88,9 proc. zasięgu.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała 21,78 mln odwiedzających i 75,1 proc. zasięgu, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - 21,73 mln użytkowników i 75 proc. zasięgu. Obaj wydawcy są przed przeglądarkowym Facebookiem, który miał 21,67 mln użytkowników i 74,8 proc. zasięgu.

Ponad 20 mln internautów odwiedziło jeszcze witryny i aplikacje Grupy Allegro (20,81 mln użytkowników i 71,8 proc. zasięgu), a blisko tego poziomu jest Grupa Polsat klasyfikowana wspólnie z przejętą w lipcu br. Grupą Interia (19,76 mln odwiedzających i 68,2 proc.).

Polska Press przed Grupą Gazeta.pl

W czołowej dwudziestce oprócz Ringier Axel Springer Polska jest kilku wydawców prasowo-internetowych. Grupa Polska Press miała 18,33 mln użytkowników i 63,2 proc. zasięgu, Grupa Gazeta.pl (należąca do Agory) - 17,92 mln odwiedzających i 61,8 proc. zasięgu, Grupa ZPR Media - 15,94 mln użytkowników i 55 proc. zasięgu, a Grupa Gazetaprawna.pl (Infor Biznes) - 9,75 mln użytkowników i 33,6 proc. zasięgu.

Serwisy i aplikacje Eurozetu odwiedziło 13,14 mln internautów (45,3 proc. zasięgu), a witryny i aplikacje Grupy RMF - 11,12 mln (38,4 proc.).

Oprócz Facebooka w zestawieniu są dwie osobne domeny: Wikipedia.org z 15,18 mln użytkowników i 52,4 proc. zasięgu oraz Gov.pl z 10,2 mln odwiedzających i 35,2 proc. zasięgu.

grafika

Radiozet.pl ma więcej użytkowników niż Gazeta.pl

Google.com zanotowało w październiku 27,25 mln polskich użytkowników i 94 proc. zasięgu, a Google.pl - 12,03 mln użytkowników i 41,5 proc. zasięgu.

Allegro z 18,55 mln użytkowników nieznacznie wyprzedza Onet (18,48 mln) i WP.pl (18,2 mln), a OLX.pl z 13,42 mln odwiedzających jest przed Interią (13,3 mln) i Ceneo (12,25 mln).

Radiozet.pl odwiedziło 12,09 mln internautów, minimalnie więcej niż Gazeta.pl (12,03 mln), natomiast SE.pl miał 11,66 mln użytkowników, więcej niż o2.pl (11,16 mln), Wyborcza.pl (10,95 mln) i TVN24.pl (10,78 mln).

grafika

Na komputerach Facebook przed Grupą WP i RASP

Tylko na komputerach serwisy i aplikacje Google’a odwiedziło 22,25 mln polskich internautów, co dało 76,7 proc. zasięgu. Grupa YouTube miała 15,79 mln użytkowników, a przeglądarkowy Facebook - 15,71 mln.

Po kilkanaście mln odwiedzających zanotowały jeszcze Grupa Wirtualna Polska (14,06 mln), Grupa Ringier Axel Springer Polska (13,17 mln) i Grupa Allegro (12,65 mln).

Grupa Gazeta.pl z 5,98 mln użytkowników jest przed Grupą Polska Press (5,88 mln) i Grupą Ceneo.pl (5,84 mln). Przeglądarkowy Instagram miał 4,64 mln odwiedzających, Mediaexpert.pl - 4,45 mln, a przeglądarkowy Netflix - 4,35 mln.

grafika

Google.com zanotowało na komputerach 21,73 mln użytkowników i 75 proc. zasięgu, a Google.pl - 9,87 mln użytkowników i 34 proc. zasięgu.

Allegro.pl odwiedziło 11,8 mln internautów, WP.pl - 10,53 mln, a Onet - 10,08 mln.

W czołowej dwudziestce znalazły się dwie domeny Microsoftu: Microsoft.com z 6,01 mln użytkowników i Microsoftonline.com z 4,27 mln. Są też dwa e-sklepu z elektroniką: Mediaexpert.pl (4,45 mln odwiedzających) i Euro.com.pl (4,34 mln).

grafika

W mobile’u przeglądarkowy Facebook nisko

Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Google’e zanotowały 25,94 mln użytkowników i 89,5 proc. zasięgu, a Grupa YouTube - 23,68 mln użytkowników i 81,7 proc. zasięgu.

Grupa Ringier Axel Springer Polska z 18,74 mln odwiedzających wyprzedza nieznacznie Grupę Wirtualna Polska (18,32 mln), a Grupa Polsat-Interia z 17,56 mln użytkowników jest przed Grupą Allegro (17,42) i Grupą Polska Press (17,08 mln).

Przeglądarkowego Facebooka odwiedziło 14,87 mln internautów. Natomiast zestawienie zamyka trójka wydawców prasowo-internetowych: Grupa PMPG Polskie Media z 8,64 mln użytkowników, Grupa Edipresse.pl z 8,02 mln i Grupa Gazetaprawna.pl z 7,88 mln.

grafika

Z Google.com w mobile’u skorzystało 22,89 mln polskich internautów, co przełożyło się na 79 proc. zasięgu.

Onet zanotował 16,02 mln użytkowników, WP.pl - 15,14 mln, Facebook - 14,87 mln, a Allegro - 14,41 mln.

Radiozet.pl z 11,39 mln odwiedzających wyprzedza m.in. Interię (11,3 mln), Gazeta.pl (11,17 mln) i SE.pl (10,98 mln).

grafika

Allegro na czele aplikacji mobilnych

Zestawienie aplikacji mobilnych obejmuje tylko te audytowane w badaniu, czyli należące do polskich wydawców. Zdecydowanie na czele jest aplikacja Allegro z 6,45 mln użytkowników wyprzedzająca aplikację OLX (5,03 mln).

Z aplikacji Playera skorzystało 1,71 mln internautów. Jakdojade zanotowało 1,07 mln użytkowników, a WP Poczta - 1,01 mln.

Player zdecydowanie wyprzedza inne aplikacje VoD: Ipla mobile (844,3 tys. użytkowników), WP Pilot (558,6 tys.), TVP VOD (531,4 tys.) i Cyfrowy Polsat Go (310,4 tys.), natomiast WP Poczta jest przed Nową Pocztą Interia (886,5 tys.), pocztą o2 (767,9 tys.) i Onet Pocztą (677,8 tys.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej