SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mediatel nie przejmie DRSA, będzie współpraca operacyjna

Wszelkie zobowiązania o wyłączności na negocjacje między spółkamitelekomunikacyjnymi MediaTel i Długie Rozmowy (DRSA) wygasły.

"Z uwagi na warunki zewnętrzne zarządy spółek, nie wykluczającpowiązania kapitałowego w przyszłości, postanowiły wzmocnićwspółpracę na poziomie operacyjnym" - czytamy w komunikacie.

18 czerwca spółki podpisały list intencyjny, w którymzobowiązały się do zbadania możliwości połączenia, stronąprzejmującą miałby być notowany na GPW MediaTel. Prezes DRSAAndrzej Bińkowski powiedział wtedy ISB, że najbardziejprawdopodobnym scenariuszem rozwoju jego spółki jest wejście nagiełdę. Przejęciem DRSA zainteresowany jest też funduszSupernova.

"W ramach powołanych zespołów zadaniowych wskazano obszarysynergii i przeanalizowano ewentualne korzyści, jakie mogłybyodnieść strony w przypadku połączenia obu spółek. Poprzeprowadzonych analizach podjęto decyzję o odstąpieniu od wyboruwspólnego eksperta w dziedzinie doradztwa w zakresie pozyskiwaniakapitału, fuzji i przejęć" - napisano w komunikacie MediaTel.

Postanowiono jednak wzmocnić współpracę na poziomie operacyjnym:zwiększyć wymianę usług i skonsolidować zakupy dla wykorzystaniaefektu skali.

MediaTel zapowiada, że wróci do poszukiwania partnerów dowspółpracy operacyjnej i kapitałowej na rynku detalicznym.

Skonsolidowane przychody DRSA w 2006 roku wyniosły 84 mln złwobec 45 mln rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 2,9 mln zł. Firmachce wejść na rynek detaliczny i do 2009 r. zdobyć na nim 200 tys.klientów.

Mediatel miał w 2006 roku - według nieaudytowanych danych - 2,22mln zł zysku wobec 0,18 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotachodpowiednio 67,50 mln zł wobec 24,32 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Mediatel nie przejmie DRSA, będzie współpraca operacyjna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl