SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MediaWatch

Zintegrowany system do pomiaru audytoriów radiowych, telewizyjnych i kinowych oraz odbiorców reklamy zewnętrznej i materiałów drukowanych już na rynku

Instytut badawczy GfK zademonstrował swoje najnowsze urządzenie do badań mediów elektronicznych - MediaWatch. Urządzenie, w postaci zegarka na rękę, rejestruje wszystkie środki przekazu, z jakich korzysta lub z jakimi styka się jego posiadacz, bez względu na to, gdzie się aktualnie znajduje. Urządzenie daje firmom z branży medialnej, agencjom reklamowym oraz samym reklamodawcom nowe możliwości w planowaniu kampanii w mediach. Prezentacja nowego urządzenia odbyła się w ramach tegorocznego międzynarodowego tygodnia mediów zorganizowanego przez ESOMAR i ARF w Genewie.

MediaWatch to kolejny krok w rozwoju systemu Radiocontrol - elektronicznego pomiaru słuchalności - skonstruowanego przez szwajcarski oddział GfK - Telecontrol. Podobnie jak poprzednik, nowe urządzenie w ma postać zegarka na rękę i jest pierwszym tego typu urządzeniem na świecie, które jest w stanie rejestrować kontakty jego użytkownika z radiem, telewizją, prasą codzienną, czasopismami oraz innymi przekazami drukowanymi, jak również z kinem i reklamą zewnętrzną.

Technologia MediaWatch daje zupełnie nowe możliwości firmom badającym rynek środków przekazu. Dotychczasowe badania prowadzone są oddzielnie dla każdego rodzaju medium. MediaWatch pozwala, po raz pierwszy, mierzyć korzystanie z wielu środków przekazu z perspektywy użytkownika i w ten sposób rejestrować i analizować złożoną ich kombinację.

Pojedyncze urządzenie rejestruje i koduje sygnały radiowe i dźwiękowe trzy razy na minutę, przez okres do czterech tygodni. Na życzenie klienta, istnieje możliwość zainstalowania u uczestników panelu stacji przekaźnikowych, za pomocą których można przesyłać nocą zarejestrowane w ciągu dnia sygnały do centrum GfK IT. Dane te porównywane są z próbkami sygnałów programów i zawartości wszystkich mediów, a następnie przetwarzane dla potrzeb dalszych analiz.

Petra Heinlein, członek Zarządu odpowiedzialna za dział Badań Mediów mówi: "To rewolucyjne rozwiązanie techniczne do badania rynku środków przekazu po raz kolejny dowodzi, że należymy do światowych liderów w zakresie metod i technologii. Jesteśmy przekonani, że nasze nowe urządzenia wyznaczają kierunek przyszłych badań rynku mediów."

Profesor Matthias Steinman, dyrektor Telecontrol, dodaje: "Już sama technologia Radiocontrol jest bardzo innowacyjna w dziedzinie pomiaru słuchalności, która tradycyjnie opierała się w znacznej merze na pamięci słuchaczy. Technologia Radiocontrol oraz, jeszcze nowszy i wszechstronniejszy system MediaWatch, pozwala nam dokładnie mierzyć różnorodność wpływów środków przekazu na współczesnych konsumentów."

Po raz pierwszy nowa technologia została zaprezentowana około 400 specjalistom z dziedziny badania rynku mediów z całego świata na "Week of Audience Measurement" zorganizowanego przez European Market Research Association, ESOMAR, oraz US Advertising Research Foundation. Po przeprowadzeniu wszechstronnych testów wewnętrznych w GfK, urządzenie zostanie wkrótce wykorzystane w pierwszych badaniach pilotażowych.

Szwajcarski oddział GfK Telecontrol zaopatruje w technologie do pomiaru oglądalności telewizji, czy, od niedawna, słuchalności radia, nie tylko działy badań mediów w GfK - z usług GfK Telecontrol korzystają również inne firmy na całym świecie. Obecnie system pomiaru oglądalności telewizji firmy Telecontrol wykorzystywany jest w dwunastu panelach w jedenastu krajach. Niedawno Telecontrol wyposażyło Indyjską firmę Decision Craft w 1000 takich urządzeń do przeprowadzenia badania na reprezentatywnej próbie losowej gospodarstw domowych w dwóch dużych ośrodkach miejskich w Indiach. Precyzja, niezawodność i możliwości techniczne tych urządzeń uchodzą na całym świecie za najdoskonalsze w swojej dziedzinie. Technologia elektronicznego pomiaru słuchalności radia była tworzona przez pięć lat i została zademonstrowana szerszej publiczności w 1998 roku. Od 2001 roku systemu tego używana szwajcarski nadawca SRG SSR idée suisse do oficjalnego pomiaru słuchalności, a od 2002 roku z technologii tej korzysta Wireless Group w Wielkiej Brytanii. Trwają również badania pilotażowe w dziesięciu innych krajach, zarówno w Europie jak i poza jej granicami.

Dołącz do dyskusji: MediaWatch

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl