SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel z wynikami streamingu audio/wideo bez czołowych graczy. “Nie będziemy publicznie testować rozwiązań Gemiusa”

W ramach Megapanelu PBI/Gemius po raz pierwszy zbadano, jak internauci korzystają z treści audio i wideo. Liderami pod tym względem okazały się Onet, Wirtualna Polska z Orange oraz Allegro i GG. Do pomiaru nie przystąpiły na razie m.in. Interia, Gazeta.pl i TVN.

Article

Pierwszy pomiar audio/wideo w ramach Megapanelu PBI/Gemius został przeprowadzony w sierpniu i objął zarówno treści VoD/wideo i audio, jak też transmisje na żywo i streaming audio - w serwisach i aplikacjach. Okazało się, że z takich materiałów skorzystało ponad 6,5 mln użytkowników, czyli 31 proc. wszystkich polskich internautów.

Do badania wprowadzono jednolity dla całego rynku system kategoryzacji materiałów multimedialnych, wypracowany podczas konsultacji branżowych. Wyróżniono dziesięć kategorii tematycznych, w tym: film, serial, informacje i publicystyka, rozrywka i kultura, programy dla dzieci, sport, styl życia/poradniki, erotyka oraz user generated content.

- To odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Telewizje internetowe i serwisy oferujące stream otrzymały dostęp do danych o sobie, dzięki czemu powalczą o reklamodawców. Podobnie z radiem w internecie: dotychczas pomijane w badaniach stacje radiowe będą mogły mieć swoją reprezentację. To też szansa dla niewielkich nadawców telewizyjnych, którzy dzięki obecności w wynikach mogą zaistnieć na rynku online - przekonuje Andrzej Garapich, prezes spółki Polskie Badania Internetu, na zlecenie której Gemius realizuje badanie Megapanel. - Wyniki badania audio i wideo w sieci umożliwią reklamodawcom obliczenie wspólnego zasięgu materiałów streamowych i witryn. Dzięki temu rozszerzą się ich możliwości w planowaniu kampanii online. Jest to szczególnie ważne przy coraz szybszym rozwoju internetu, postępującej cyfryzacji społeczeństwa i przenoszeniu coraz większej liczby materiałów audio i wideo do sieci - dodaje Małgorzata Wołejko, dyrektor ds. badań w Gemiusie.

>>> Google, YouTube i Facebook zyskują użytkowników, w dół NK.pl (Megapanel z sierpnia)

Pełne wyniki pomiaru audio/wideo są prezentowane tylko wydawcom, którzy do niego przystąpili. Natomiast wraz z comiesięcznymi wynikami Megapanelu przekazano jedynie zestawienia pięciu czołowych wydawców oparte na czterech kryteriach.

Okazuje się, że najwięcej użytkowników treści audio/wideo miała w sierpniu Grupa Onet (do której należy m.in. serwis VoD.pl, ale materiały wideo są też kontekstowo umieszczane w serwisach informacyjnych i rozrywkowych). Grupa Onet przyciągnęła 3,84 mln takich użytkowników, podczas gdy Wirtualna Polska i Orange (m.in. z serwisami WP.tv, Tosiewytnie.pl i Orange.pl) miała ich 2,38 mln.

TOP5 grup streamowych

według zasięgu

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

zasięg wśród internautów

1

Stream Grupa Onet.pl

3 836 364

18,33%

2

Stream Grupa Wirtualna Polska - Orange

2 378 722

11,37%

3

Stream Grupa Cyfrowy Polsat

692 324

3,31%

4

Stream Grupa Allegro - GG

650 511

3,11%

5

Stream Grupa Murator - Time

640 086

3,06%


Pod względem czasu, przez który użytkownicy korzystali z treści audio/wideo, najlepsze wyniki osiągnęły Grupa Allegro - GG (do której należy m.in. serwis Open.fm) i Grupa Murator - Time (m.in. z serwisem EskaGo.pl). Open.fm miał w sierpniu największy zasięg wśród serwisów radiowych (650 tys. użytkowników), a na EskaGo.pl przeciętny użytkownik spędził najwięcej czasu - 9 godzin.

Na trzecim miejscu w tym zestawieniu znalazł się Cyfrowy Polsat, do którego należy aplikacja Ipla i serwis Ipla.tv. Właśnie ta strona osiągnęła najdłuższy wśród serwisów wideo czas na średniego użytkownika - ponad 4,5 godziny.

TOP5 grup streamowych

według czasu krajowego niemobilnego

lp.

węzeł

czas krajowy niemobilny [godz]

1

Stream Grupa Allegro - GG

5 679 546

2

Stream Grupa Murator - Time

4 804 608

3

Stream Grupa Cyfrowy Polsat

2 700 988

4

Stream Grupa Onet.pl

1 975 597

5

Stream Grupa Wirtualna Polska - Orange

409 277


W rankingach liczby wizyt streamowych i krajowych odtworzeń treści audio/wideo zdecydowanym liderem jest Grupa Onet, wyprzedzając WP i Orange oraz Allegro i GG.

TOP5 grup streamowych

według wizyt streamowych

lp.

węzeł

wizyty streamowe

1

Stream Grupa Onet.pl

18 564 260

2

Stream Grupa Wirtualna Polska - Orange

7 794 961

3

Stream Grupa Allegro - GG

4 806 820

4

Stream Grupa Murator - Time

3 445 658

5

Stream Grupa Cyfrowy Polsat

3 181 059

 

TOP5 grup streamowych

według liczby odtworzeń krajowych ogółem

lp.

węzeł

odtworzenia krajowe ogółem

1

Stream Grupa Onet.pl

32 377 956

2

Stream Grupa Wirtualna Polska - Orange

18 081 663

3

Stream Grupa Allegro - GG

12 126 944

4

Stream Grupa Cyfrowy Polsat

6 736 013

5

Stream Grupa Murator - Time

4 636 687

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Megapanel z wynikami streamingu audio/wideo bez czołowych graczy. “Nie będziemy publicznie testować rozwiązań Gemiusa”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bezedura
W badaniu nie ma TVN i TVP trudno więc mówić, że jest to badanie ogólnopolskie,
12 8
odpowiedź