SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Meloradio ma nowe logo. "Proste rozwiązania są najlepsze"

W środę, 1 czerwca Meloradio zaktualizowało swój logotyp. - Zdecydowaliśmy się na czytelność i uproszczenie komunikacji wizualnej - mówi nam Magdalena Komar-Jakubowska, brand managerka Meloradia.

Article

To pierwsza zmiana logotypu Meloradia od startu rozgłośni we wrześniu 2017 r. Przez prawie pięć lat logo stacji przypominało kształtem gitarę. Pierwsza cząstka nazwy ("melo") była wpisana w kolorowe "pudło", a druga ("radio") w gryf. Teraz na niebieskim tle zapisano białymi literami nazwę rozgłośni, przy czym czcionka słowa "melo" jest pogrubiona. Pod logotypem wpisano też obowiązujący liner stacji: "najprzyjemniejsza muzyka".

Jak informuje nadawca, zespół kreatywny Meloradia zadecydował o postawieniu na nowoczesność i minimalizm. "Logotyp zyskał na czytelności i prostocie. Będzie funkcjonować w kilku wersjach kolorystycznych" - zapowiada Eurozet, nadawca Meloradia.

- Zdecydowaliśmy się na czytelność i uproszczenie komunikacji wizualnej Meloradia, uznając, że proste rozwiązania są najlepsze - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Komar-Jakubowska, brand managerka Meloradia.

Stacja zamierza wdrażać swój logotyp stopniowo. W niedzielę można go było zobaczyć przed wejściem do Atlas Areny w Łodzi, gdzie wieczorem wystąpił James Blunt. We wtorek nowe logo rozgłośnia zamieściła na swoim Facebooku, a w środę także na swojej stronie internetowej.

Ostatnie zmiany w Meloradiu

Meloradio słychać obecnie w 22 miastach: Bielsku Białej, Dzierżoniowie, Giżycku, Inowrocławiu, Iławie, Katowicach, Kielcach, Kluczborku, Koninie, Krakowie, Łodzi, Morągu, Mrągowie, Olsztynie, Olsztynku, Opolu, Ostródzie, Poznaniu, Słupcy, Toruniu, Warszawie i Wrocławiu.

W ostatnim czasie z rozgłośnią rozstał się jej dyrektor muzyczny Łukasz Pieter. - Udało mi się stworzyć od zera format muzyczny tej stacji. Meloradio to był mój ulubiony radiowy projekt jak do tej pory - mówił nam Łukasz Pieter. Jego obowiązki przejął Łukasz Borys, koordynator programu rozgłośni. Jak usłyszeliśmy w stacji, obecnie Meloradio nie prowadzi otwartej rekrutacji na stanowisko dyrektora muzycznego.

Stacja reklamuje się jako ta, która jest adresowana do osób "lubiących zwolnić tempo, aby poczuć się dobrze". Rozgłośnia nadaje muzykę w formacie easy listening (na ogół delikatne, spokojne przeboje z ostatnich pięciu dekad ze współczesnymi utworami). To pierwszy tego typu profil muzyczny radia w Polsce. Choć jak informowaliśmy niedawno, Meloradio od kilku miesięcy dokonuje sporych zmian w playliście. Teraz jest znacznie mniej starszych piosenek, a dominują te nagrane po 2000 r.

Według badania Radio Track w okresie od lutego do kwietnia 2022 r. Meloradio miało 0,9 proc. udziału w rynku słuchalności radia. To identyczny wynik jaki stacja notowała w analogicznym okresie rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Meloradio ma nowe logo. "Proste rozwiązania są najlepsze"

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Daf
Tyle zmian, by znów wylądować poniżej 1%... Mogli już zostawić Radio ZET Gold!
odpowiedź
User
Hubert
Mnie się podobają nowe loga meloradia
odpowiedź
User
.
Melo traci swój charakter muzyczny i w logotypie
odpowiedź