SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Menedżerowie stawiają na różnorodność produktów i niestandardową komunikację

Dwie trzecie polskich menedżerów przewiduje, że w najbliższych trzech latach skróci się cykl życiowy produktów, a większy udział będą mieć te niszowe - pokazuje badanie Millward Brown SMG/KRC. Prawie połowa sądzi, że na znaczeniu zyskają innowacyjne produkty i niestandardowa komunikacja.

Menedżerowie stawiają na różnorodność produktów i niestandardową
komunikację

Z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC wynika, że 63 proc. polskich menedżerów uważa, że w ciągu najbliższych trzech lat istniejące produkty będą szybko zastępowane przez nowe, a większy udział zyskają te niszowe. Natomiast połowa respondentów sądzi, że towary i usługi będą się różnicować, podczas gdy jedna trzecia przewiduje odwrotną tendencję. Zdaniem 46 proc. ankietowanych liczba marek na rynku będzie się zwiększać, a w opinii 32 proc. - maleć. 60 proc. badanych uważa, że marki będą rozszerzane na nowe kategorie produktowe, podczas gdy 18 proc. nie przewiduje takiej tendencji.

Zdaniem 43 proc. polskich marketerów w najbliższych trzech latach na znaczeniu zyskają nowatorskie produkty, a w opinii 38 proc. - niestandardowa komunikacja. Jedynie co dziesiąty respondent uważa, że istotniejszą rolę będą odgrywać kampanie w mediach, a tylko co jedenasty wskazuje w tej funkcji public relations i sponsoring.

polscy1

Z kolei wśród czynników najważniejszych w ociągnięciu sukcesu najczęściej wymieniana jest konsekwencja i ciągłość działań komunikacyjnych. Nieco mniej ankietowanych wskazuje na niestandardowe działania komunikacyjne i rozpoznanie potrzeb konsumentów.

polscy2

Badanie prognoz polskich menedżerów zostało przeprowadzone w październiku przez Millward Brown SMG/KRC z inicjatywy firmy Touch Ideas. Ankiety objęły 177 osób zajmujących stanowiska prezesów, członków zarządu, dyrektorów, menedżerów lub kierowników.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Menedżerowie stawiają na różnorodność produktów i niestandardową komunikację

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl