SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Merlin.pl: 111,4 mln przychodu w 2010 r. Decyzja UOKiK nie wpłynie na nasz rozwój

W 2010 roku sklep internetowy Merlin.pl osiągnął 111,4 mln złotych przychodu. Po otrzymaniu negatywnej decyzji UOKiK odnośnie przejęcia przez Empik spółka rozpoczęła prace nad wdrożeniem opracowanego w 2010 roku alternatywnego planu biznesowego i rozmowy z inwestorami.

Merlin.pl poprawił swoje wyniki na poziomie EBITDA. W stosunku do roku 2009 osiągnięty rezultat jest lepszy o 100 proc. i w 2010 roku wyniósł 3 mln zł. Łączny przychód ze sprzedaży spółki wyniósł 111,4 mln zł (wraz ze sklepem partnerskim e-Cyfrowe.pl), co oznacza wzrost dynamiki sprzedaży.

"Tak dobry wynik finansowy jest efektem ubiegłorocznych działań mających na celu optymalizację procesów. Przede wszystkim poprawiliśmy zarządzanie zapasami i zoptymalizowaliśmy procesy logistyczne. Jesteśmy również zadowoleni z wyników sprzedaży, zrealizowaliśmy założone plany – wysłaliśmy blisko milion zamówień, sprzedając ponad 2,8 mln towarów, co pozwala utrzymać pozycję wśród liderów" - stwierdziła Anna Bogdańska, prezes zarządu Merlin.pl S.A.

W ubiegłym roku spółka rozpoczęła poszukiwania inwestora, który umożliwiłby sfinansowanie planów zmodernizowania sklepu. W lipcu firma podpisała umowę inwestycyjną z Narodowym Funduszem Inwestycyjnym Empik Media & Fashion S.A., a do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek NFI EM&F o przejęcie kontroli nad Merlin.pl S.A.

Na początku lutego bieżącego roku UOKiK nie wyraził zgody na przejęcie, uznając że doprowadzi ono do ograniczenia konkurencji na krajowych rynkach detalicznej sprzedaży internetowej książek niespecjalistycznych oraz płyt z muzyką, a także negatywnie wpłynie na krajowy rynek zakupu książek niespecjalistycznych (więcej na ten temat).

Merlin.pl zapewnia, że ta decyzja nie wpływa na dalszą działalność spółki, jako że wróciła ona do rozmów z inwestorami, którzy wyrazili swoje zainteresowanie jeszcze przed złożeniem oferty przez NFI EM&F.

"Wyniki finansowe Merlina za 2010 rok są bardzo dobre, mamy więc środki na rozwój. Cieszymy się, że w końcu UOKiK wydał decyzję, choć uważamy, że jest ona niesłuszna. Rynek został oceniony na podstawie danych z 2009 roku, które w przypadku tak dynamicznie zmieniającej się branży, jak e-commerce, nie są już miarodajne. W naszej opinii ocena wpływu transakcji powinna w pierwszej kolejności brać pod uwagę to, jak rynek będzie ewoluował w przyszłości. Polski rynek powinien podlegać koncentracji. Uważamy, że tak kapitałochłonnej branży potrzebne jest wsparcie inwestycyjne, małe sklepy nie są w stanie rozwijać się samodzielnie na dużą skalę" - powiedziała Bogdańska.

Jak podaje Merlin.pl, pod koniec zeszłego roku zarząd spółki przygotował alternatywny plan rozwoju na wypadek odmownej decyzji UOKiK i obecnie zaczyna jego realizację. "Będziemy kontynuować działania rozpoczęte w ubiegłym roku. Planujemy wzrost sprzedaży wynikający ze stałego poszerzania asortymentu i poprawę usability stron, a także zmniejszenie kosztów magazynowania dzięki wynajęciu nowego, bardziej dostosowanego do naszych potrzeb magazynu" - zapowiedziała Bogdańska.

Merlin.pl jest jednym z najstarszych i największych polskich sklepów internetowych. Swoją działalność rozpoczął w 1999 roku - oferując książki, muzykę, filmy i multimedia. W ciągu kolejnych lat w asortymencie sklepu znalazły się zabawki, elektronika, sprzęt fotograficzny (wspólnie ze sklepem partnerskim e-Cyfrowe), kosmetyki, a w marcu 2009 r. – odzież i artykuły sportowe. Może pochwalić się ofertą 200 tysięcy produktów, milionem zarejestrowanych klientów oraz blisko 100 tysiącami realizowanych zamówień miesięcznie.

Dołącz do dyskusji: Merlin.pl: 111,4 mln przychodu w 2010 r. Decyzja UOKiK nie wpłynie na nasz rozwój

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
No i bravo. PO co się pakować w alians z Empikiem? Nie lepiej znależć inwestora finansowego albo branzowego z zagranicy? Fuzja z Empikiem doprowadziłaby do pogorszenia serwisu (ktry w Merlinie jest sto razy lepszy niż w emik.com) i pogorszenia pozycji dostawców. Monopole zawsze są nieefektywne.
odpowiedź