SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Meta testuje reklamy AR w Reels i Facebook Stories

Meta ogłosiła pojawienie się filtrów rzeczywistości rozszerzonej (AR) w reklamach w Reels i Facebook Stories i Instagram. Teraz można wyświetlać reklamy AR w kanałach zarówno sieci społecznościowych firmy, jak i Instagram Stories.

Wprowadzona aktualizacja ma  pomóc przyciągnąć młodszych odbiorców do witryn i konkurować ze Snapchatem, który aktywnie rozwija narzędzia AR.

Wcześniej reklamy AR mogły być wyświetlane tylko w kanałach na Facebooku i Instagramie, a także w Instagram Stories. Firma twierdzi, że ten format reklamy w 87 proc. przypadków zwiększa zapamiętywanie przekazów reklamowych wśród odbiorców w wieku od 18 do 24 lat.

Jeszcze przed rozpoczęciem otwartych testów, reklamę z efektami AR w rolkach uruchomiła sieć perfumerii i kosmetyków Sephora. W ramach kampanii użytkownicy portali społecznościowych mogli poprzez dotknięcie ekranu wizualizować otaczającą ich „atmosferę aromatów” i podjąć decyzję o zakupie.

Na podstawie wyników eksperymentu marka zauważyła, że ​​ponad połowa odbiorców wchodzących w interakcję z tą reklamą to użytkownicy urodzeni w latach 1997-2012.

Tiffany & Co, wykorzystując filtry AR w Reels, „przenosiła” subskrybentów do nowo wyremontowanego flagowego butiku marki przy Piątej Alei w Nowym Jorku. Mogli zobaczyć wnętrze sklepu i wyeksponowane dekoracje.

Meta wprowadziła również nowe funkcje reklamowe w Reelach. Wśród nich - tabliczka z danymi o reklamodawcy, w tym adres i nazwa serwisu; powiększony przycisk wezwania do działania; możliwość zatrzymania reklam wideo, aby zobaczyć, dokąd prowadzi link z reklamy; karuzela produktów w filmie.

Wcześniej Snap wprowadził kilka nowych produktów promocyjnych. Zauważono, że firma testuje również reklamy wewnątrz bota czatu My AI. Podczas rozmowy na czacie pojawią się linki do produktów lub usług partnerów, jeśli będą one istotne w kontekście dialogu.

 

Dołącz do dyskusji: Meta testuje reklamy AR w Reels i Facebook Stories

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl