SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Meta inwestuje w sztuczną inteligencję. Nowe narzędzia do generowania reklam i poprawy konwersji

Kierowana przez Marka Zuckerberha Meta ogłosił najnowsze plany dotyczące biznesowej strategii, w tym nowości o inwestycjach w sztuczną inteligencję.

Meta zaprezentowała AI Sandbox (Piaskownicę AI), opartą na sztucznej inteligencji platformę testową dla reklamodawców. Narzędzie ma pomagać w tworzeniu reklam na Facebooku i Instagramie przez generowanie różnych wariantów tekstów i tła graficznego postów. AI Snadbox dostosowuje zasoby kreatywne do różnych formatów, jak Stories czy Reels, dzięki czemu reklamodawcy mogą poświęcić mniej czasu i zasobów na ponowne wykorzystanie kreacji reklamowych.  

Wybrana grupa reklamodawców będzie testowała obecnie AI Sandbox, szerzej narzędzie ma zostać udostępnione w lipcu.

Meta Advantage wykorzysta automatyzację w reklamie

Meta zaprezentowała również aktualizacje Meta Advantage.

Meta Advantage to portfolio produktów do automatyzacji, które wykorzystują sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do optymalizacji wyników kampanii, personalizacji reklam poprzez dopasowywanie ich do właściwych osób we właściwym czasie, co ma pomóc reklamodawcom zoptymalizować koszty produkcji reklam.

Meta wprowadza nowe funkcje Meta Advantage, które pozwolą reklamodawcom szybciej wykorzystać sztuczną inteligencję, zapewnią im większą elastyczność w kreacji, której używają, i pomogą im zmierzyć, co działa. Obejmują one:

• Przełączanie kampanii ręcznych na zakupy Advantage+ jednym kliknięciem: firmy będą mogły przekształcić swoje obecne kampanie w kampanie zakupowe Advantage+, co pozwoli im szybko i łatwo wykorzystać sztuczną inteligencję. Będzie to dostępne w Menedżerze reklam po kliknięciu opcji „duplikat” w ramach kampanii reklamowej. Zacznie się stopniowo wdrażać u wszystkich reklamodawców z dostępem do kampanii produktowych Advantage+ w ciągu następnego miesiąca.

Korzystanie z kreacji wideo w reklamach katalogowych: reklamy katalogowe umożliwiają reklamodawcy importowanie katalogu produktów i wyświetlanie reklam promujących te produkty. Teraz zamiast używać tylko statycznych obrazów produktów, reklamodawcy będą mogli importować i wykorzystywać materiały kreatywne, takie jak filmy firmowe lub filmy demonstracyjne dla klientów. Następnie wykorzystana zostanie sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, aby dynamicznie pokazywać ludziom najlepsze filmy w kanałach, relacjach, filmach i rolkach. Reklamodawcy będą mogli wykorzystywać wideo w swoich ręcznych kampaniach sprzedażowych lub w kampaniach zakupowych Advantage+ — ze sklepami lub bez jako miejsca docelowego. Ten produkt jest obecnie testowany przez wybranych reklamodawców i Meta planuje wprowadzić go na szerszą skalę jeszcze w tym roku.

Wdrażanie porównań wydajności: ten nowy automatyczny raport umożliwia reklamodawcom porównywanie istniejących ręcznych kampanii sprzedażowych z kampaniami produktowymi Advantage+, aby lepiej zrozumieć pozytywny wpływ automatyzacji na wydajność. Ta funkcja jest już stopniowo udostępniana reklamodawcom korzystającym z kampanii produktowych Advantage+.

• Advantage+ zapewni reklamodawcom zaktualizowany sposób docierania do ludzi i zwiększania liczby konwersji. Zamiast wykorzystywać dane wejściowe reklamodawcy do kierowania jako twarde ograniczenia (n. mężczyźni 18–35 lat, którzy lubią baseball), reklamodawcy korzystający z odbiorców Advantage+ będą dodawać dane wejściowe dotyczące odbiorców jako sugestie, aby kierować tym, kto zobaczy reklamę. Dzięki temu system reklamowy może znaleźć więcej osób spoza tych sugestii, jeśli uważamy, że będą zainteresowani i skłonni do konwersji. Niektórym reklamodawcom, którzy potrzebują twardych ograniczeń, takich jak minimalny wiek dla niektórych produktów lub parametry miejsca wysyłki, Meta nadal będzie oferować je na poziomie kampanii w nowej sekcji o nazwie „Kontrola odbiorców".

Meta Lattice przewidzi skuteczność reklamy

Meta Lattice to nowe narzędzie, które dzięki AI uczy się przewidywać skuteczność reklamy w różnych obszarach, zestawach danych i celach optymalizacyjnych, które wcześniej były obsługiwane przez wiele mniejszych systemów.

Meta Lattice jest w stanie poprawić wydajność systemu reklamowego Mety. Pierwsze badania wykazały ponad 8-procentową poprawę konwersji reklamy na Instagramie.

W zeszłym kwartale Meta Platforms zwiększył przychody o 3 proc. do 28,64 mld dolarów, a jego zysk zmalał, m.in. wskutek 4 mld dolarów straty wygenerowanej przez pion metawersum i 1,1 mld dolarów kosztów zwolnień. Facebook zbliża się do poziomu 3 mld użytkowników.

Wpływy reklamowe zwiększyły się rok do roku z 27 do 28,1 mld dolarów, głównie dzięki wzrostowi w USA i Kanadzie (z 12,02 do 12,71 mld) oraz w Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej (z 2,95 do 3,23 mld). Natomiast w Europie nieznacznie zmalały - z 6,36 do 6,27 mld.

Dołącz do dyskusji: Meta inwestuje w sztuczną inteligencję. Nowe narzędzia do generowania reklam i poprawy konwersji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl