SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Metro” docenione jako gazeta dla młodych ludzi

Dziennik „Metro” (Agora) zdobył główną nagrodę w  konkursie World Young Reader Prize i otrzymał tytuł Young Reader Newspaper of The Year. Jednocześnie gazeta zdobyła pierwsze miejsce w kategorii Public Service za projekt „Piractwo internetowe - za czy przeciw”.

Jury konkursu doceniło zaangażowanie „Metra” w sprawy młodych, zapoczątkowane zmianą linii redakcyjnej w sierpniu 2008 roku. Strategia gazety określona została jako „Total Youth Think”.

W uzasadnieniu jury można przeczytać: - Dziennik „Metro” podjął decyzję o przekształceniu się w nowoczesną, ogólnopolską gazetę dla młodych ludzi i wyraźnie odniósł sukces. Tytuł przeanalizował potrzeby i oczekiwania swoich odbiorców, a następnie zrobił wszystko, aby tym potrzebom wyjść naprzeciw - zarówno poprzez zawartość redakcyjną, działania skierowane do studentów, jak i akcje czytelnicze. Udało się!
 
Główną nagrodę w kategorii Public Service uzyskał projekt „Piractwo internetowe - za czy przeciw”, prowadzony w październiku 2009. Redakcja „Metra” zorganizowała na swoich łamach ogólnopolską debatę z udziałem ekspertów i czytelników, w której wypowiadali się zarówno artyści broniący swojej intelektualnej własności, jak i zwolennicy wolnego internetu. Częścią akcji był też konkurs na vlepki, prezentujące różne punkty widzenia. Kulminacyjnym punktem projektu było spotkanie z udziałem artystów, przedstawicieli wytwórni płytowych, specjalistów od praw autorskich oraz działaczy na rzecz wolnego internetu, którzy we wspólnej debacie poszukiwali rozwiązania problemu piractwa.

- Czujemy się dumni i szczęśliwi, że to, co robimy dla naszych młodych czytelników, doceniane jest przez międzynarodowe gremium - komentuje Joanna Parczyńska, wydawca „Metra”. - To dowodzi, że udaje nam się robić gazetę nie tylko zaangażowaną, ale także na światowym poziomie.

Nagroda przyznana dziennikowi „Metro” to kolejny laur w międzynarodowym, prestiżowym konkursie. W poprzedniej edycji World Young Reader Prize tytuł uzyskał wyróżnienie jury za projekt „Okrągły Stół 2009”. „Metro” zatriumfowało też w tegorocznej edycji konkursu INMA Award, w którym zdobyło nagrodę główną w kategorii Marketingowe Rozwiązania dla Reklamodawców.

Konkurs World Young Reader Prize organizowany jest przez Światowe Stowarzyszenie Gazet i Wydawców Informacji WAN-IFRA i wyróżnia tytuły prasowe, które zrealizowały najlepsze projekty wpływające na rozwój czytelnictwa wśród młodych. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się podczas World Young Reader Conference w San Francisco, w listopadzie tego roku.

Dołącz do dyskusji: “Metro” docenione jako gazeta dla młodych ludzi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl