SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Metro Warszawskie nie przedłużyło umowy ze Stroerem. Ruszył nowy przetarg

Spółka Metro Warszawskie ogłosiła właśnie konkurs na reklamy w wagonach metra - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że nie przedłużono - mimo wcześniejszych ustaleń - dotychczasowej umowy z firmą reklamy zewnętrznej Stroer Polska.

Fot. PixabayFot. Pixabay

Nośnikami reklamowymi na stacjach i w wagonach stołecznego metra zarządza firma reklamy zewnętrznej Stroer Polska, która wygrała przetargi na ich obsługę. Umowa dotycząca nośników na stacjach została podpisana 10 listopada 2020 roku z okresem obowiązywania do końca października 2023 roku, zaś ta na wagony metra została zawarta 29 grudnia 2016 roku do grudnia 2022 roku, przedłużono ją do końca stycznia br.

Od września ub.r. Stroer modernizuje system nośników reklamowych w Metrze Warszawskim. Demontowane są m.in. stare billboardy, które zastępowane są nowymi reklamami, zwykle podświetlonymi. Reklamy pojawiają się w nowych miejscach, dochodzą też nowe formaty nośników. Proces modernizacji reklam w metrze miał potrwać do połowy br. Tymczasem nośniki ze stacji metra zostały zdemontowane, a w wagonach nie są wyświetlane.

Stroer zdemontował nośniki w wagonach i na stacjach metra

Bartosz Barański, rzecznik prasowy Stroera przekazał redakcji Wirtualnemedia.pl, że demontaż nośników reklamy w Metrze to konsekwencja zawieszenia realizacji umowy ze Ströer Polska przez zarząd Metra Warszawskiego.

- Decyzja ta obowiązuje od 6 grudnia 2022 roku do dzisiaj, mimo iż zlecony przez Pana Prezydenta Trzaskowskiego audyt (realizowany w okresie 6-29.12.022) nie stwierdził jakichkolwiek uchybień prawnych czy innych. Wszystkie działania podejmowane przez Ströer Polska i Metro Warszawskie zarówno w obszarze programu modernizacji nośników na stacjach, jak i w kontekście przedłużenia umów na nośniki w wagonach oraz na stacjach, zdaniem audytorów, były prawidłowe. Zwróciliśmy się do Miasta i Metra z prośbą o upublicznienie wyników audytu, by przeciąć powtarzane plotki i pomówienia w tej sprawie. Na razie nie ma decyzji. Dzisiaj nie ma żadnych powodów, dla których Metro wstrzymuje cały czas wykonywanie umowy, a decyzja mrożąca pozostaje w mocy po dziś dzień. Zamrożenie relacji zostało wywołane publikacjami w "Gazecie Wyborczej", w której pokazały się informacje sugerujące nieprawidłowości w relacjach Metro - Ströer. Audyt obalił te insynuacje - podkreśla Barański.

Powołana komisja ma wypracować rozwiązania

- Całościowa realizacja zadania audytowego zakończy się w czerwcu br. W zakresie systemu reklamowego na stacjach - umowa trwa i jest obowiązująca. Obecnie prowadzona jest ocena merytoryczna zaproponowanych rozwiązań modernizacyjnych, przeprowadzono weryfikację nośników, powołano komisję, która wypracuje rozwiązania. Po wykonaniu niezbędnych analiz będziemy mogli w najbliższym czasie poinformować o kolejnych działaniach w tym zakresie - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Bartoń, dyrektorka biura prasowego i rzeczniczka prasowa spółki Metro Warszawskie.

Bartosz Barański ze Stroera przekazał redakcji Wirtualnemedia.pl, że firma ta prowadziła rozmowy z Metrem Warszawskim, które doprowadziły do uzgodnienia, że umowy dotyczące nośników reklamowych na stacjach, jak i w wagonach powinny być przedłużone na kolejne okresy (o 3 i 6 lat). Miało zostać zawarte porozumienie przewidujące, iż płatność przez Ströer Polska na rzecz Metra części czynszu za okres pandemii zostanie przesunięta na lata 2022-2024, czyli na okres, w którym miały nadal obowiązywać przedłużone umowy. Dlatego też Ströer Polska rozpoczął modernizację sieci nośników, tj. demontaż starej sieci nośników i montaż nowego systemu, wartego ok. 30 mln złotych (wartość umowna przewidywała nie mniej niż 20 mln + inflacja), uzyskując wszelkie niezbędne zgody na ten proces.

Umowy nie ma, ruszył przetarg

Tymczasem - jak się okazuje - Metro Warszawskie umowy na reklamy w wagonach nie przedłużyło, bo właśnie ogłosiło przetarg na najem na okres 3 lat powierzchni wagonów metra w celu umieszczenia tablic reklamowych małoformatowych wewnątrz wagonów,  w celu uruchomienia i eksploatacji podsystemu informacyjno – reklamowego wykorzystującego ekrany LCD - „ESIR” w pociągach metra oraz zewnętrznych powierzchni wagonów jako ekspozycji reklamowych.

Mogą w nim brać udział firmy, których przychody netto nie były mniejsze niż 12 mln zł, a także mają doświadczenie w obsłudze podobnych nośników reklamowych, co poprą referencjami.

W dokumentacji przetargowej Metro Warszawskie zaznacza, że w skład systemu, na którym działania reklamowe prowadziła dotychczas firma Stroer Polska wchodzą tablice reklamowe małoformatowe oraz ekrany LCD. Jednak po zdemontowaniu obecnie istniejącego systemu informacyjno – reklamowego w taborze Metra Warszawskiego, którego właścicielem jest firma Stroer Polska
instalacja nowych, przewidzianych w ramach umowy najmu nośników leży po stronie wybranej w przetargu firmy.

Oferty w tym postępowaniu można składać do 15 marca.

Stroer Polska do czasu publikacji tego artykułu nie skomentował rozpoczęcia przez Metro Warszawskie przetargu reklamowego.

Dołącz do dyskusji: Metro Warszawskie nie przedłużyło umowy ze Stroerem. Ruszył nowy przetarg

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
OG
Czy oprócz Stroera i AMS są jakieś firmy w Polsce, które mogą udźwignąć taką współpracę?
odpowiedź
User
dlg
Czyli wygra AMS Agory. Trzeba pomóc Agorze przed kampanią wyborczą w tym i w przyszłym roku. Skąd wynika ten warunek 12 milionów przychodów?
odpowiedź
User
T.Kawka
Stroer zaskarży miasto i wygra grube dziesiątki milionów...sposób działania Agory, czyli szczucie Wyborcza zamiast rynkowej rywalizacji to wyjątkowe ku****stwo
odpowiedź