SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Mężczyźni też płaczą” w kampania Itaki przeciw depresji

Ruszyła kampania społeczna zwracająca uwagę na depresję wśród mężczyzn. Akcję realizuje Fundacja Itaka, a spot radiowy przygotowali Michał Nowosielski i firmaPost Meridian Productions.

Tegoroczna odsłona kampanii społecznej Fundacji Itaki przeciw depresji jest skierowana do mężczyzn, którym często bardzo trudno jest się przyznać do uczuć towarzyszących tej chorobie, takich jak obniżony nastrój, smutek czy bezradność. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem depresji jako choroby, która może dotknąć każdego, bez względu na wiek, miejsce zamieszkania, wykonywany zawód czy status społeczny, oraz walka ze stereotypem mówiącym, że depresja jest niemęska i nie dotyczy mężczyzn.

Kampanię zainauguruje wystawa fotograficzna „Depresja oczami mężczyzny”, której bohaterami jest pięciu mężczyzn cierpiących na depresję, zamkniętych w swoich pokojach i wpatrzonych jeden punkt. Autor zdjęć, Patryk Karbowski, chciał w ten sposób lapidarnie ująć jeden z najsmutniejszych i najistotniejszych aspektów tej choroby: bezradność i samotność. Wystawę przez cały listopad i grudzień będzie można oglądać na dwóch stacjach warszawskiego metra: Wilanów i Kabaty.

Akcja promuje również Antydepresyjny Telefon Zaufania - 22 654 40 41 - który Fundacja Itaka prowadzi od 9 lat. W poniedziałek i czwartek w godzinach 17.00-20.00 dyżurują pod nim lekarz psychiatrzy, natomiast w czasie trwania kampanii telefon będzie czynny od poniedziałku do czwartku, a dyżurować będą również psycholodzy. Specjaliści nie leczą przez telefon, ale wysłuchają, doradzają i wskazują miejsca, gdzie można uzyskać pomoc w walce z depresją.

 

Ponadto kampania obejmuje działania w mediach - przede wszystkim w internecie (m.in. fanpage Stop Depresji na Facebooku, akcje, wywiady i relacje z przebiegu działań zamieszczane w różnych serwisach) oraz radiu (spot w Radiu Plus, TOK FM, Polskim Radiu i Radiu Kampus). Scenariusz do spotu radiowego przygotował Michał Nowosielski (dyrektor kreatywny BBDO Warszawa), a produkcją zajęła się firma Post Meridian Productions. W ramach kampanii odbędą się też bezpłatne, otwarte wykłady w Centrum Komunikacji Społecznej Urząd m.st. Warszawy: 13 listopada w godz. 11:00 - 12:30 i 29 listopada w godz. 17:30 - 19:00.

Organizatorem akcji jest Fundacja Itaka, która podkreśla, że depresja i inne zaburzenia nastroju są wśród najczęstszych przyczyn zaginięć ludzi. Dodatkowo spośród osób zaginionych chorujących na depresję zdecydowana większość zniknęła w dniu lub tuż przed wizytą u psychiatry

Dołącz do dyskusji: „Mężczyźni też płaczą” w kampania Itaki przeciw depresji

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Dlaczego to zdjęcie wygląda jak reklama ekskluzywnej pościeli?
odpowiedź
User
dlaczego_
ja bym raczej spytała dlaczego lektor w reklamie radiowej ma wadę wymowy. Pewnie miało być naturalnie, że to kolega opowiada i w ogóle, ale trochę mi ta wada jednak przeszkadza.
odpowiedź
User
dlaczego_
aha, no nie napisałam, że ekstra scenariusz do spotu radiowego.
odpowiedź