SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Michał Brański: polscy wydawcy internetowi nie są przygotowani na mobile

Większość stron www nie ma nic wspólnego z responsywnością. Działania wydawców także są opóźnione, ale to właśnie największe podmioty, w tym portale, mają szanse wygrać wyścig w mobile’u - uważa Michał Brański, wiceprezes ds. strategii w Grupie Wirtualna Polska.

Michał Brański Article

Podczas swojego wystąpienia na Forum IAB Michał Brański zaznaczył, że na rynkach zagranicznych już w 2016 roku wartość reklamy emitowanej na urządzeniach mobilnych przewyższy rynek tradycyjnej reklamy display. - Polska branża te raporty czyta, wszyscy o tym wiemy i dyskutujemy, ale nic z tą wiedzą nie robimy - mówił Brański. - My też (jako Grupa Wirtualna Polska - red.), choć mamy już połowę roku, nie jesteśmy z mobile w tym miejscu, gdzie byśmy chcieli być i bez wątpienia za długo z podjęciem tych działań zwlekaliśmy - przyznał.

Największą szansę na szybką monetyzację mobile wiceprezes Grupy WP dostrzega w wideo. Przekonywał, że w naszym kraju jest wciąż zbyt mała podaż treści wideo przygotowanych specjalnie do oglądania na urządzeniach mobilnych. Jego zdaniem dopiero odpowiednia liczba materiałów, a co za tym idzie ruch, spowodują, że wydawcy będą posiadać twarde dane będące najlepszym argumentem w rozmowach z domami mediowymi.

- Wszystkie dane z zagranicy wyraźnie mówią, że wideo najlepiej konsumowane jest na tabletach, następnie w mobile’u i dopiero na końcu na desktopach - podkreślił.

Brański jest niemal pewien, że kierując wideo w pierwszej kolejności do użytkowników mobilnych, można bardzo szybko podwoić liczbę odtworzeń. Uważa również, że nie ma najmniejszego problemu z emisją reklam przy treściach wideo w kanale mobilnym.

Wiceprezes Grupy Wirtualna Polska przekonywał, że z racji tego, iż najczęściej korzystamy z urządzeń mobilnych wieczorem, często jednocześnie oglądając telewizję, niebawem będzie można zsynchronizować reklamy telewizyjne z tymi emitowanymi w mobile’u, a także „skraść” użytkownikowi przerwę reklamową.

Zdaniem Brańskiego duzi wydawcy będą wygrywać w wyścigu mobile, ponieważ są wstanie dziennie dostarczać kilkaset informacji, a także angażować użytkowników.

Jak odnajdują się w tym wydawcy według Michała Brańskiego?

Mądrzy wydawcy mają konieczny framework, aby odnieść sukces:
a) Cierpliwość i środki (coś, co niekoniecznie mają spółki e-commerce),
b) Zasoby do reutylizacji (content), prężne redakcje ,
c) Wykfalifikowane działy sprzedaży,
d) Rozumienie jak tworzyć premium otoczenie.

Problemy mobile’u (inne niż monetyzacja):
a) Czynnik ludzki: wygrani poprzedniej fali nie są biegli w mobile, przejawiają sceptycyzm, racjonalizują niepodejmowanie działań.
b) Mobile „opodatkowuje” - dodatkowy nakład pracy, wysiłek, który trzeba ponieść tu i teraz z odroczoną „nagrodą”.
c) Wysokie koszty uruchomienia aplikacji, ciągłego developmentu i zwykłego maintenance (ok. 400 tys. zł/ rok za 1 aplikację).
d) Mobile psuje EBITDA - „Musimy pilnować wyniku, nie stać nas na taki poziom inwestycji w mobile, jaki podpowiada zdrowy rozsadek”.
e) Analityka: prostsza do implementacji niż na deskop web, ale niespójna: desktop web vs. mobile web vs. mobile apps.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Michał Brański: polscy wydawcy internetowi nie są przygotowani na mobile

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
koledzy zza miedzy
Michał prosimy w imieniu konkurencji - ogarnij wreszcie d... Serio chcesz grać contentem zajumanym innym mediom? Stary poczytaj sobie przed snem o prawach autorskich i zejdź z tej drogi, póki nie jest za pozno. Zacznijcie inwestowac we własne produkcje, bo poki co wiekszość streamow wyrabiacie na video, ktore do was nie naleza. Do zobaczenia na IAB...
37 10
odpowiedź
User
pavv
responsywnością, reklamy display, monetyzację - ale pitolenie. Póki co to 90% internautów reklamy zamyka lub czeka jak się skończą często rezygnując z obejrzenia danego materiału video. Ja właśnie z powodu kilkuminutowych reklam nie oglądam materiałów video.
23 10
odpowiedź
User
hmmm
Ale kto to jest? Bo nie znam gościa :D
16 11
odpowiedź
User
O2 fan
Michał, RWD? Przecież Ty jesteś wielkim przeciwnikiem tego!!! Ledwo tolerujesz wersje mobilne, za to uwielbiasz apki... czekam aż w końcu O2 pokaże w tym biznesie coś fajnego. A z tym wideo w mobilu to popłynąłeś ;)
16 8
odpowiedź
User
Ola
Serio? wyKFAlifikowane działy sprzedaży ?
17 8
odpowiedź