Michał Brański nadzoruje kolejną inwestycję subskrypcyjną Wirtualnej Polski

Michał Brański, wiceprezes i jeden z głównych akcjonariuszy Wirtualnej Polski Holding, został członkiem rady nadzorczej spółki zarządzającej platformą Patronite. WP prawie dwa lata temu kupiła 40 proc. jej udziałów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Michał Brański nadzoruje kolejną inwestycję subskrypcyjną Wirtualnej Polski
Michał Brański, fot. materiały prasowe Wirtualnej Polski

W radzie nadzorczej spółki Crowd8, do której należy Patronite, oprócz Michała BrańskiegoTadeusz Chełkowski (od wiosny 2017 roku) i Michał Krawczyk (od połowy 2015 roku).

Zarząd firmy tworzą zaś Marcin Skonieczny jako prezes (od 2018 roku), Mateusz Górski i Kacper Macikowski (obaj od drugiej połowy 2022 roku).

W ub.r. Crowd8 osiągnęła wzrost przychodów z 5,2 do 6,67 mln zł, zaś jej zysk netto zmalał z 858 do 728 tys. zł. Za 40 proc. udziałów firmy Wirtualna Polska Holding, poprzez spółkę Wirtualna Polska Media, w sierpniu 2022 roku zapłaciła ok. 12,6 mln zł.

We wrześniu ub.r. Wirtualna Polska zaczęła emisję, w modelu FAST, kanału internetowego Patronite Travel. Niedawno uzyskała dla niego koncesję satelitarną.

Niedawno Michał Brański odszedł z rady nadzorczej spółki Wirtualna Polska Media. Natomiast z początkiem lutego został prezesem Audioteka Group, a do kierownictwa spółki dołączyły też Edyta Sidwa (poprzednio w grupie Allegro) i Jagna Wiszniewska z Telewizji WP. Jesienią ub.r. Audioteka wchłoneła spółkę Netwizor zarządzającą platformami Pilot WP i Open FM.

Brański pozostaje w radach nadzorczych należących do Wirtualnej Polski Holding spółek Nextweb Media, Totalmoney.pl, Domodi i Extradom.pl. Pod koniec stycznia br. odszedł natomiast z rady nadzorczej spółki Moliera2, której mniejszościowy pakiet akcji Wirtualna Polska kupiła w połowie 2021 roku.

Michał Brański to jeden z głównych akcjonariuszy Wirtualnej Polski Holding. Ma walory stanowiące 12,9 proc. kapitału i 18,58 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Przy kursie spółki wynoszącym 119,80 zł w poniedziałek przed południem ten pakiet jest wart 453 mln zł.

W czwartym kwartale ub.r. Wirtualna Polska Holding przy wzroście przychodów z turystyki o ponad 50 proc. i minimalnym spadku w segmencie reklamowo-subskrypcyjnym zarobiła na czysto 42,4 mln zł, o 7,5 mln zł więcej niż przed rokiem. Całoroczny zysk netto zmalał natomiast ze 178,32 do 163,95 mln zł, głównie wskutek wyższych kosztów finansowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych