Nieoficjalnie: Miliarder wycofuje się z planów zakupu TVN

Najbogatszy Polak Michał Sołowow wycofał się z planów przejęcia Grupy TVN od koncernu Warner Bros. Discovery — wynika z nieoficjalnych ustaleń serwisu Business Insider Polska. Dwa dni temu “Gazeta Wyborcza” podawała, że miliarder wręcz złożył najwyższą ofertę zakupu stacji.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Nieoficjalnie: Miliarder wycofuje się z planów zakupu TVN
Michał Sołowow, właściciel Cersanit, fot. Michał Tuliński

Według serwisu BI Polska, powodem porzucenia planów zakupu TVN przez Sołowowa są zawirowania rynkowe związane z polityką celną Donalda Trumpa, które pogorszyły klimat dla transakcji przejęć.

Nie potwierdzam, nie zaprzeczam – powiedział serwisowi Maciej Gorzeliński, reprezentujący spółki Michała Sołowowa. Zgodził się jednocześnie z argumentami dziennikarza, że wycofanie oferty mogłoby wynikać z polityki celnej Donalda Trumpa oraz widma recesji w USA.

Michał Sołowow od kilku lat jest liderem przygotowywanych przez „Forbes Polska” list najbogatszych Polaków. W tegorocznym rankingu jest majątek oszacowano na 28,11 mld zł.

W wyścigu o TVN startują jeszcze konsorcjum ok. 30 polskich inwestorów skupionych wokół Wirtualnej Polski, a od niedawna Ringier Axel Springer Polska (RASP) - właściciel Onetu, "Faktu" i "Newsweeka" - w konsorcjum z funduszem private equity CVC Capital Partners (główny akcjonariusz Żabki).

“Gazeta Wyborcza” podała, że Warner Bros. Discovery właściciel Grupy TVN, proponuje ponoć na sprzedaż trzy pakiety: TVN (wszystkie stacje z tym logo, w tym m.in. TVN24); kanały tematyczne (stacje na licencji Warner Bros. Discovery, np. TLC, Discovery Channel, HGTV itd.); Canal+ Polska (za pośrednictwem spółki TVN Media, Warner Bros Discovery jest tu właścicielem 32 proc. akcji).

„Wyborcza” zaznaczyła, że stan rywalizacji o przejęcie TVN jest dynamiczny, a konsorcjum z Wirtualną Polską nie złożyło jeszcze ostatecznej propozycji. 

Dlaczego Warner Bros. Discovery sprzedaje TVN

Pod koniec grudnia agencja Reuters, powołując się na cztery osoby zbliżone do sprawy, podała, że Warner Bros. Discovery przy procesie sprzedaży grupy TVN współpracuje z bankiem inwestycyjnym JPMorgan. W ostatnich tygodniach JPMorgan skontaktował się z firmami potencjalnie zainteresowanym kupnem polskiego nadawcy. Na początku przyszłego roku mają one otrzymać zestaw szczegółowych informacji o grupie TVN.

- Przy analizowaniu sprzedaży TVN będziemy priorytetowo traktować jego status jako niezależnego nadawcy informacyjnego - przekazał rzecznik koncernu. Według dwóch źródeł Reutersa grupa TVN może zostać wyceniona na ponad 1 mld euro. 

W lutym Reuters informował, że ze starań o zakup TVN wycofał się należący do rodziny Berlusconich koncern MediaForEurope. Jak podaliśmy koncern poprzez wezwanie giełdowe chce przejąć dalszy pakiet akcji ProSiebenSat.1.

TVN w amerykańskich rękach od dekady 

Grupa TVN weszła w skład koncernu Discovery na początku 2018 roku, gdy ten sfinalizował przejęcie za 14,6 mld dolarów Scripps Networks Interactive, poprzedniego właściciela (od połowy 2015 roku) polskiego nadawcy.

Grupa kapitałowa TVN ma w ofercie 12 stacji telewizyjnych (TVN, TVN7, TTV, TVN24, TVN24 BIS, TVN Style, TVN Turbo, HGTV, TVN Fabuła, TVN International, TVN International West, TVN International Extra) i grupa serwisów internteowych (na czele z TVN.pl i TVN24.pl). Do grupy kapitałowej oprócz TVN należy przede wszystkim 100 proc. udziałów brokera reklamowego TVN Media i spółki Stavka nadającej TTV oraz 32 proc. akcji Canal+ Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?
Materiał reklamowy

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?

Republika zebrała 5,5 mln zł na wozy, ale wciąż ich nie ma. Wiemy, kiedy się pojawią

Republika zebrała 5,5 mln zł na wozy, ale wciąż ich nie ma. Wiemy, kiedy się pojawią