SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Microsoft najcenniejszą na świecie marką B2B (Top 15)

Microsoft to najcenniejsza marka świata w sektorze business-to-business (B2B) w rankingu BrandZ Top 100 za rok 2016 według Millward Brown.

Article

Microsoft zajmuje miejsce nr 3 w globalnej setce marek (Top 100) za rok 2016. W ciągu ostatniego roku Microsoft zwiększył wartość swojej marki o 5%, do poziomu 122 mld USD.

Marka Huawei (nr 11) odnotowała wzrost o 22% po intensywnych inwestycjach w nowe technologie, takie jak np. sieci typu SDN (software-defined networks) oraz rozwiązania w chmurze. Powodzeniem zakończyły się także działania Huawei na rzecz podniesienia świadomości marki w Europie, w tym zawarcie umów z najbardziej znanymi aktorami oraz piłkarzem Lionelem Messim, którzy stali się ambasadorami marki.

Z kolei Accenture (nr 7, +13%) przekształciła się z firmy bazującej na outsourcingu w innowacyjną markę technologiczną dzięki zastosowaniu nowych technologii cyfrowych, w tym cloud computing, technologie mobilne i analityczne. Accenture zyskała także większy udział w rynku dzięki wzmocnieniu swojej globalnej sieci dostaw.

Marka SAP (nr 6, +2%) zaoferowała klientom lepsze doznania (customer experience) dzięki hybrydowej ofercie obejmującej rozwiązania w siedzibie klienta oraz w chmurze.

>>> Google, Apple i Microsoft najcenniejszymi markami technologicznymi świata (Top 20)

Wyniki Top 20 świadczą o wyzwaniach, z którymi mierzył się sektor B2B w ostatnim roku – wśród nich była także presja finansowa spowodowana spowolnieniem gospodarczym. Problemy takie jak tempo cyfryzacji, walka o pozyskiwanie utalentowanych pracowników czy zmieniający się profil klientów sektora B2B (46% z nich to obecnie  millennialsi) sprawiają, że trudniej jest zatrzymać klientów, wyróżnić się spośród konkurencji oraz zwrócić na siebie uwagę osób podejmujących decyzję w przedsiębiorstwach. Firmy działające w sektorze B2B, którym udało się zwiększyć swoją wartość, przesunęły punkt ciężkości swoich działań i wykorzystywane zasoby - nie koncentrują się one na rozwijaniu produktów, a zwracają znacznie większą uwagę na budowanie własnych marek i tworzenie niepowtarzalnego customer experience.

Analiza danych z badania BrandZ pokazuje też, że ludzie postrzegają marki sektora B2B jako bardziej odpowiedzialne i lepiej współpracujące niż marki B2C, ale jednocześnie mniej dynamiczne, mniej innowacyjne i słabiej się wyróżniające. Takie postrzeganie odbiło się na wartości tych marek.

Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands jest prowadzony przez firmę Millward Brown z grupy WPP. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie, które dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Retail). Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne, ponieważ wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Microsoft najcenniejszą na świecie marką B2B (Top 15)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl