SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Międzynarodowy Dzień Uchodźcy

Agencja Testardo Red Cell po raz kolejny przygotowała dla Polskiej Akcji Humanitarnej komunikację poświęconą Międzynarodowemu Dniu Uchodźcy.

Koncept opracowany przez TRC będzie wdrażany również poza Polską.

Testardo Red Cell zaproszono do opracowania komunikacji Dnia w 6 krajach Europy – poza Polską również w Szkocji, Finlandii, Austrii, Włochach i na Litwie. Wstępna koncepcja została przygotowana na początku roku w Szkocji w czasie międzynarodowych warsztatów dla organizacji charytatywnych i ich najbliższych współpracowników. Kreatywnym rozwiązaniem problemów z niskim budżetem mediowym, jaki mógł być zaangażowany w akcję, jest wykorzystanie T-shirtów z hasłem „Free In free land”. T-shirty w Dniu Uchodźcy (20.06.) ubiorą dziennikarze telewizyjni, politycy i inne znane osoby, aby zwrócić uwagę na ludzi zmuszonych do opuszczenia swoich rodzinnych krajów i wyrazić swoją solidarność z nimi.

Pierwszą stacją, która zadeklarowała udział w akcji, jest VH1, która wyemituje 20.06. wywiady ze znanymi twórcami i osobowościami, które wsparły ideę Dnia. Uczestnicy wywiadów brali również udział w nagraniu hymnu Dnia, który wraz z czeczeńskimi dziećmi zaśpiewał Erick Onepunga-Youngo z Motema Africa.

Unikatowe t-shirty „„Free In free land” będzie zdobyć oglądając 20 czerwca VH1 oraz kupić 25.06. w czasie festynu na warszawskiej Agrykoli. Dochód ze sprzedaży wesprze Polską Akcję Humanitarną i UNHCR w ich działaniach na rzecz uchodźców.

Oprócz akcji opartej na koszulkach w kampanii zostały wykorzystane billboardy (dzięki Ströer Polska), prasa (lokalne wydania Gazety Wyborczej oraz Wprost), oraz plakaty oraz 15 sekundowy spot zapraszający do odwiedzenia wielkiego pikniku w Warszawie na Agrykoli 25 czerwca (niedziela) oraz eventów w Krakowie, Toruniu, Poznaniu, Lublinie, Gorzowie Wielkopolskim i Białej Podlaskiej.

Poza mediami akcję bezinteresowną pomocą wsparli: Europejski Fundusz Uchodźczy, Rzecznik Praw Obywatelskich, fotograf Zuza Krajewska (autorka zdjęcia wykorzystanego jako motyw przewodni całej kampanii), Wytwórnia Dźwięku (nagranie Hymnu oraz udźwiękowienie spotu), drukarnie: Zapolex, Print & Display i Eurotop, ITI Studio (montaż spotu), Agencja Mediowa ZenithMedia, Kajman oraz Agencja Artystyczna Krab.

Elementem obchodów Dnia Uchodźcy będą poza wymienionymi działaniami również przegląd filmów o uchodźcach w kinie Muranów (26-29.06).

„20 czerwca obchodzony jest na całym świecie jako międzynarodowy Dzień Uchodźcy. Jest to dzień szczególny pod wieloma względami. Dla samych uchodźców jest to niepowtarzalna możliwość opowiedzenia o sobie ale także o swej bogatej kulturze, tradycjach i obyczajach. Dla Polaków natomiast Dzień Uchodźcy to szansa na poznanie nowych sąsiadów – uchodźców. Przy koncertach muzyki z odległych zakątków skosztować można nowe potrawy, obejrzeć wystawy oraz narodowe tańce.” (z materiałów Polskiej Akcji Humanitarnej, www.pah.org.pl)

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Międzynarodowy Dzień Uchodźcy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl