SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mikroblogi w Polsce: Twitter rośnie w siłę - Pinger, Blip i Flaker w dół

Twitter w skali roku zyskał ponad 250 tys. polskich użytkowników i wyprzedził Pingera. Mocno spadł ruch na Blipie, a na Flakerze - praktycznie zamarł.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że we wrześniu br. Twittera odwiedziło 1,46 mln polskich użytkowników, czyli o 265 tys. więcej niż rok wcześniej. Pinger.pl (należący do Grupy o2.pl) stracił w tym czasie 70 tys. real users i, w efekcie wzrostu zasięgu Twittera, również pozycję lidera serwisów mikroblogowych w Polsce.

Mające o wiele mniejszą odwiedzalność serwisy Blip.pl (należący do GG Network) i Flaker.pl również zanotowały spadki ruchu. Flakera nie odwiedziła nawet wystarczająca liczba uczestników Megapanelu, żeby ruch na stronie mógł zostać określony w badaniu.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne we wrześniu 2012 roku

Twitter w ciągu roku (Megapanel PBI/Gemius)
 real userszasięg
IX 20111 195 5536,35%
X 20111 196 4626,31%
XI 20111 195 8006,27%
XII 20111 226 1376,42%
I 20121 433 2137,48%
II 20121 325 6626,87%
III 20121 354 2126,99%
IV 20121 265 7106,50%
V 20111 429 6457,34%
VI 20121 533 5417,84%
VII 20121 438 5717,39%
VIII 20121 582 4678,14%
IX 20121 461 8217,52%


Twitter w ciągu ostatniego roku notował odwiedzalność rosnącą z miesiąca na miesiąc. Rekordową liczbę użytkowników - ponad 1,5 mln - serwis miał w czerwcu i sierpniu.

>>> TVN24 ma najpopularniejszy kanał na Twitterze. Top 10 dziennikarzy i blogerów

Serwisy mikroblogowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwiswrzesień 2012wrzesień 2011
real usersodsłonyreal usersodsłony
Twitter.com1 461 8217,52%1 195 5536,35%
Pinger.pl1 304 4346,71%1 375 5797,31%
Blip.pl149 1470,77%215 0011,14%
Flaker.pl--72 2160,38%

Dołącz do dyskusji: Mikroblogi w Polsce: Twitter rośnie w siłę - Pinger, Blip i Flaker w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
asiulek
stalem sobie w miejscu publicznym o duzym natezeniu ruchu
i za plecami slysze "ale ja musze miec taka z dostepem do facebooka i twittera"
patrze a to dwie malolaty straszne gadaja o kupnie komorki
odpowiedź
User
Marta MK
Szanowna Redakcjo! Używacie nieaktualnego logotypu Twittera w tekście. Polecam link: https://twitter.com/logo , gdzie jasno jest napisane, że logo w postaci literki "t" już dawno nie obowiązuje, a używać nalezy znaku niebieskiego ptaszka. Myśle, że warto to poprawić, w końcu to portal o mediach :)

Pozdrawiam serdecznie
odpowiedź
User
ekspert
Wkrótce Twitter może stać się najbardziej wpływowym i opiniotwórczym medium. Agregując w jednym miejscu (Timeline) wiadomości i opinie, tworzone przez najbardziej wartościowe osoby z kręgu blogosfery, dziennikarstwa i polityki, tworzy wiodący nurt "opinii społecznej", i to takiej, z którą każda władza będzie się coraz bardziej liczyć. Twitter to nie jest kolejne miejsce dla miłośników Naszej Klasy czy Facebooka. Tam albo masz coś istotnego do powiedzenia, albo nie istniejesz. Żadne "słitfocie" i superdania z Instagrama nie pomogą.
Zachęcam do korzystania z tego wyjątkowego kanału komentowania ale i kształtowania rzeczywistości.
odpowiedź