SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Milion w „Milionerach” bez rekordu widowni

Tylko 2,8 mln widzów oglądało niedzielne wydanie teleturnieju TVN „Milionerzy”, w którym Krzysztof Wójcik jako pierwszy w Polsce wygrał milion zł. Nie była to jednak rekordowa widownia w historii programu.

TVN w czasie nadawania odcinka miał 21,31 proc. udziału w grupie 4+ oraz 24,28 proc. w komercyjnej 16-49 i zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym, za TVP 1, która pokazywała w tym czasie „Ojca Mateusza” i teleturniej „Jaka to melodia” przyciągając 4,32 mln oglądających (jej udział wyniósł odpowiednio 33,11 proc. i 27,64 proc.) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Wynikowi niedzielnego wydania „Milionerów” daleko jednak np. do widowni odcinka z początku kwietnia 2008 roku, gdy 21-letnia Paulina Kowalczyk stanęła przez pytaniem za milion zł. Jej zmagania oglądało wtedy 4,95 mln widzów, co dało stacji odpowiednio 45,48 proc. i  47,63 proc. udziału.

Odcinek z główną wygraną był jednak najpopularniejszy w obecnej serii programu, która po czterech wydaniach przyciąga średnio 2,62 mln widzów, co daje TVN-owi 18,50 proc. udziału w 4+  i 19,18 proc. w 16-49. To mniej niż rok temu, gdy niedzielne wydania „Milionerów” (program nadawano też wtedy w soboty) oglądało 2,86 mln osób, a udział kanału wynosił odpowiednio 19,71 proc. i 19,60 proc.

Obecnie w czasie emisji teleturnieju TVN jest wiceliderem rynku za wspomnianą już Jedynką, która emitując „Ojca Mateusza” i program „Jaka to melodia?” ma 33,19 proc. udziału w 4+. Za TVN-em ze znaczeni gorszymi wynikami plasują się Polsat (12,24 proc.; „Hotel 52”, „Wydarzenia”) i TVP 2 (8,42 proc.; „Panorama”, „Sport Telegram”, „Pogoda”, „Powiedz tak”). TVN jest drugi także w grupie komercyjnej.

Z danych wynika, że teleturniej oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku 25-34 i powyżej 45. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.

Widownia wiosennej edycji „Milionerów” odcinek po odcinku

 Wszyscy 4+16-49
DataAMRSHR %SHR %
07-03-20102 721 64718,76%19,51%
14-03-20102 371 92616,06%14,57%
21-03-20102 583 34218,13%19,08%
28-03-20102 797 86221,31%24,28%
średnia2 618 86618,50%19,18%


Oglądalność teleturnieju na tle konkurencji

 Wszyscy 4+ 
StacjaAMRSHR %SHR %
TVP 14 692 53333,19%28,85%
TVN – Milionerzy2 618 86618,50%19,18%
Polsat1 729 81612,24%13,74%
TVP 21 190 6928,42%6,55%


Profil widowni programu

 ADH %AFF
PłećMężczyźni43,71%91
 Kobiety56,29%109
Wiek 4-92,00%34
  10-152,70%38
 16 - 191,58%27
 20 - 243,36%41
 25 - 299,37%105
 30 - 3410,30%126
 35 - 395,39%76
 40 - 445,99%93
 45 - 497,37%103
 50 - 549,76%118
 55 - 5913,01%172
 60+29,18%150
Wlk. miastaWieś24,72%63
 < 50 tys.24,71%103
 50-100 tys.11,36%133
 100-200 tys.8,98%112
 > 200 tys.30,24%148
ZawódTop management7,70%99
 Pracownicy średniego szczebla20,54%142
 Pracownicy fizyczni i rolnicy17,52%87
 Emeryci38,03%153
 Inni16,21%50
WykształceniePodstawowe44,69%97
 Średnie35,05%118
 Wyższe15,57%136
 Inne4,70%36


 

Dołącz do dyskusji: Milion w „Milionerach” bez rekordu widowni

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
solorz
ale kicha TVN ;)

najpierw zepsuli zabawę, podając ze wygrał a potem liczą na rekordy

sporo kasy zmarnowali ;)
odpowiedź
User
tfhf
Hochsztaplerstwo! Precz z ustawionymi programami.
odpowiedź
User
lipa
Słabo. Tak nagłośnione to było. Wszędzie o tym trąbili i reklamy przez 2 tygodnie. ja sam oglądałem tę farsę, bo już od dawna nie oglądam tego teleturnieju.
odpowiedź