SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mindshare Polska: przychody 4 proc. w dół, 1,7 mln zł zysku

Agencja mediowa Mindshare Polska (należy do koncernu WPP) w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 4,1 proc. do 500,54 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ze 170,4 tys. zł do 1,78 mln zł. Firma podkreśla, że w czasie epidemii pomogły jej kompetencje i rozwiązania digitalowe.

Adrian Kawecki, prezes Mindshare Polska i The Media Insight PolskaArticle

Przychody Mindshare Polska z usług mediowych zmniejszyły się rok do roku z 499,37 do 477,76 mln zł, a te z prowizji zwiększyły się z 22,5 do 22,77 mln zł.

Wpływy krajowe firmy poszły w dół z 494,99 do 465,35 mln zł, a z zagranicy - wzrosły z 26,88 do 35,18 mln zł.

Mindshare’owi pomogły inwestycje w digital

W sprawozdaniu złożonym w KRS zarząd Mindshare Polska podkreślił, że po wybuchu epidemii firmie przysłużył się wcześniejszy rozwój kompetencji i narzędzi w obszarze marketingu internetowego.

Przypomniano, że agencja wiosną 2019 uruchomiła dział Shop+ oferujący rozwiązania e-commerce, ponadto pod szyldem [m]spark wdrożono kilkanaście projektów startupowych.

- Aktywności reklamowe klientów pozyskanych w 2019 między innymi Zalando, Red Bull i Spin Master, a także poszerzenie współpracy z obecnymi klientami o nowe produkty dostosowane do pandemicznej sytuacji rynkowej zrekompensowały straty związane z redukcją budżetów reklamowych klientów dotkniętych recesją gospodarczą - opisano.

Przychody Mindshare Polska od innych firm z koncernu WPP zwiększyły się z 5,1 do 5,17 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 5,06 mln zł od GroupM.

112 pracowników, mniej na pensje i usługi obce

Koszty operacyjne Mindshare Polska zmniejszyły się rok do roku o 4,1 proc. - z 519,84 do 498,51 mln zł, z czego wydatki na usługi obce poszły w dół z 499,66 do 479.63 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia spadły z 14,5 do 13,94 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 3,29 do 3,37 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało przeciętnie 112 osób na etacie, o cztery mniej niż w 2019 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 444,3 do 290,4 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,29 mln zł do 561 tys. zł.

Pozostałe koszty operacyjne skurczyły się z 478,7 do 1,5 tys. zł, a wydatki finansowe - z 1,07 mln zł do 596,1 tys. zł. Natomiast pozostałe wpływy poszły w górę 315,8 do 794,8 tys. zł.

W efekcie zysk sprzedażowy Mindshare Polska minimalnie zmalał (z 2,033 do 2,026 mln zł), zysk operacyjny zwiększył się z 1,87 do 2,82 mln zł, zysk brutto - z 903,4 tys. zł do 2,3 mln zł, a zysk netto - ze 170,4 tys. zł do 1,78 mln zł.

Prognoza wzrostu w 2021 roku

Zarząd Mindshare Polska spodziewa się, że w br. wydatki reklamowe wzrosną, a w 2022 roku wrócą do poziomu z 2019 roku. Jednocześnie zakłada, że przychody firmy będą zwiększać się w szybszym tempie niż cały rynek.

- Zarząd upatruje dalszy rozwój w kolejnych latach przede wszystkim w akwizycji nowych klientów (obsługiwanych obecnie przez konkurencję) oraz poszerzeniu zakresu działalności tj. tworzeniu nowych produktów, rozwinięciu innowacyjnej oferty w ramach digital marketingu - wyliczono.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mindshare Polska: przychody 4 proc. w dół, 1,7 mln zł zysku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Jak to działa? 500 mln przychodu, 100 zatrudnionych ... 1.5 mln zysku?
odpowiedź
User
Znafca
Jak to działa? 500 mln przychodu, 100 zatrudnionych ... 1.5 mln zysku?


To się nazywa "wynagradzanie pracowników na poziomie krajów cywilizowanych".
odpowiedź