SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ministerstwo Kultury na reklamy w TVP wydało 24 tys. zł

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2019 roku wydało niewiele ponad 24 tys. zł na reklamy w Telewizji Polskiej – brzmi odpowiedź resortu na zapytanie posła PO, Marcina Kierwińskiego. Parlamentarzysta pytał o takie wydatki w marcu br., odpowiedź otrzymał kilka dni temu.

Prof. Piotr Gliński, minister kultury i dziedzictwa narodowegoArticle

Poseł chciał się dowiedzieć, ile czasu antenowego w celu emisji płatnych materiałów (m.in. reklam, ogłoszeń, spotów) ministerstwo zakupiło w TVP w 2019 r. - Jakie materiały były w tym czasie emitowane? Jaki był w sumie koszt tego czasu antenowego? Uprzejmie proszę o podanie konkretnej kwoty - czytamy w interpelacji. Kierwiński chciał także dowiedzieć się, jakie były kryteria, którymi ministerstwo kierowało się, wybierając media do publikacji.  -  Czy za emisję płatnych materiałów w TVP w 2019 r. zapłaciły nadzorowane przez ministerstwo spółki Skarbu Państwa, fundacje Skarbu Państwa lub inne instytucje? Jakie inne umowy resort oraz podległe mu spółki, fundacje lub inne instytucje zawarły w 2019 r. z TVP? Na jaką kwotę zostały owe umowy zawarte? Co było przedmiotem tych umów? – czytamy w tekście interpelacji.

Odpowiadając, minister kultury skupił się na wydatkach samego ministerstwa, informując, że jako szef resortu nie ma kontroli nad wydatkami podległych mu jednostek. - Instytucje nadzorowane przez MKiDN są zarządzane przez dyrektorów, którzy, zgodnie z ustawą z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, statutami tych instytucji lub innymi regulacjami prawnymi, odpowiadają za bieżące zarządzanie tymi instytucjami. Oznacza to również, że wbrew powszechnemu przekonaniu Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie kieruje bezpośrednio ich polityką informacyjną i promocyjną - stwierdził Piotr Gliński.

Minister wyliczył za to dokładnie wydatki, jakie w ubiegłym roku poniosło MKiDN na działania promocyjne w TVP. 11 182 zł zapłacono Telewizji Polskiej na emisję spotów w ramach kampanii „Dziedzictwo, Pamięć, Przyszłość”, a 13 037,43 zł – za emisję spotu informacyjno-edukacyjnego, zapowiadającego ponowne otwarcie Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie. W sumie resort wydatkował więc 24 219,43 zł. - Łączny czas antenowy emisji spotów w ramach kampanii "Dziedzictwo, Pamięć, Przyszłość” oraz spotów informacyjnych związanych z ponownym otwarciem Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie wyniósł 450 sekund – informuje wicepremier Piotr Gliński.

Ministerstwo Kultury w najbliższym czasie czeka rekonstrukcja, o czym we wtorek przypomniał  na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia wiceminister Jarosław Sellin. Dotychczasowy resort sportu będzie częścią Ministerstwa, pojawi się też odpowiedni sekretarz stanu, który będzie się tą dziedziną zajmował. Z resortu natomiast odejdzie dotychczasowy pracujący nad dekoncentracją mediów wiceminister Paweł Lewandowski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Kultury na reklamy w TVP wydało 24 tys. zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl