SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Młodzież coraz częściej kupuje nową odzież

Dobre perspektywy dla producentów odzieży młodzieżowej

Z roku na rok polska młodzież staje się coraz bardziej atrakcyjną grupą odbiorców dla producentów odzieży - wynika z najnowszej edycji raportu "Moda w Polsce 2005".

Wyniki badania pokazują, że w porównaniu z 2002 rokiem wzrósł poziom zakupów w każdej kategorii ubrań. Największy wzrost odnotował rynek ubrań dla młodzieży. 74 proc. młodych ludzi twierdzi, że podoba im się oferta odzieży i obuwia w sklepach. Coraz częściej kupują też nowe rzeczy. W 2005 roku 61 proc. badanych w wieku 15-29 lat nabyło nową odzież w ciągu ostatniego miesiąca, podczas gdy w 2002 roku odsetek ten wynosił 47 proc. Częstotliwość kupowania odzieży wśród młodzieży jest znacznie wyższa niż wśród osób z innych grup wiekowych.

Młodzież stanowi grupę najbardziej zainteresowaną modą. Około 70 proc. nastolatków stara się śledzić nowości w modzie, aby być na bieżąco z obowiązującymi trendami. Wśród osób w wieku 20-29 lat zainteresowanie deklaruje 49 proc. respondentów, w grupie trzydziesto- i czterdziestolatków odsetek ten wynosi 36 proc. We wszystkich przedziałach wiekowych zdecydowanie większe zainteresowanie tą tematyką występuje wśród kobiet.

Z sondażu wynika, że w grupie badanych pomiędzy 15 a 29 rokiem życia, najważniejszym źródłem informacji o modzie są rozmowy ze znajomymi i podpatrywanie innych (57 proc.) oraz odwiedzanie sklepów i oglądanie wystaw sklepowych (50 proc.).

Większość młodych respondentów (66 proc.) kupuje odzież i obuwie w zwykłych, nie należących do żadnej sieci, sklepach. 34 proc. ankietowanych wskazuje na bazar lub targowisko jako zwyczajowe miejsce zakupu ubrań. Jedynie 27 proc. kupuje w sieciowych sklepach odzieżowych.

Czynnikami, które najczęściej decydują o wyborze przez ankietowanych miejsca zakupu odzieży są: przystępna oferta cenowa - 91 proc. wskazań i stosowanie promocji oraz obniżek cen - 88 proc. wskazań. Dla 84 proc. ważna jest bogata oferta asortymentowa, a dla 77 proc. - wysoka jakość produktów.

Młodzież chętnie kupuje ubrania polskich marek. Dużą popularnością wśród nastolatków cieszy się obecny na rynku od niedawna Cropp Town (LPP). Wśród nastoletnich dziewcząt szczególnie popularny jest Troll i Orsay. Nieco starsze chętnie sięgają po ubrania Terranovy, Tatuum oraz skandynawskiego KappAhla. Wśród badanych obojga płci niesłabnącą popularnością cieszą się ubrania Reserved (LPP), marki o ugruntowanej pozycji oraz nowa marka firmy Redan - TOP SECRET, adresująca swoją ofertę do młodszej części konsumentów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Młodzież coraz częściej kupuje nową odzież

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl