Mobilni klienci coraz mniej lojalni, częściej zmieniają operatorów

Przeciętny użytkownik telefonu komórkowego zmienia swojego dostawcę usług co 27 miesięcy. To prawie dwa razy częściej niż dziesięć lat temu - wynika z badania Strategy Analytics.

km
km
Udostępnij artykuł:

Badanie “Wireless Operator Performance Benchmarking, Q4 2011” wykazało, że globalny odsetek mobilnych klientów raz na dwanaście miesięcy zmieniających swoich dostawców sięgnął na koniec zeszłego roku 44 proc. To najwyższy poziom w historii.

W przypadku ofert prepaid, w ciągu ostatnich pięciu lat średni okres korzystania z usług jednego dostawcy zmalał o połowę, do 17 miesięcy. Natomiast w przypadku ofert postpaid jest to obecnie 67 miesięcy, co stanowi poprawę wobec lat 2008 i 2009, kiedy globalny kryzys był najbardziej odczuwalny.

Badanie zostało oparte na operacyjnych i finansowych wynikach ponad 215 operatorów komórkowych, odpowiadających za ponad 75 proc. globalnej liczby mobilnych subskrybentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję