SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mobilny marketing eventowy

Logotypy, reklamy czy oficjalna prezentacja w trakcie uroczystości to standardowe, ale także mocno "ograne" świadczenia wykorzystywane przez sponsorów zainteresowanych obecnością i wsparciem wybranej imprezy

Acxiom Polska postanowił wykorzystać tegoroczną uroczystość rozdania "Kreatur" do zaprezentowania w praktyce, w sposób zabawny i z uczestnictwem zaproszonych gości, możliwości komunikacji bezpośredniej.

"Postanowiliśmy wykorzystać rzadką okazję, iż w jednym miejscu zgromadziło się tak liczne grono marketingowców i specjalistów z branży reklamowej, którzy de facto są klientami Acxiom, i zainteresować ich marketingiem bezpośrednim - informuje Acxiom Polska. - Wiele osób zapomina o tym kanale komunikacji lub też kojarzy im się on wyłącznie z przesyłkami pocztowymi. A szkoda, bo możliwości kreacyjne są tutaj właściwie nieograniczone".

Do wszystkich osób, które przy wejściu na galę pozostawiły swoje wizytówki wraz z numerem telefonu komórkowego, w trakcie powitalnego drinka został przesłany komunikat głosowy, nagrany uprzednio w studio dźwiękowym z wykorzystaniem profesjonalnego lektora.  W żartobliwy sposób witał on gości imprezy i zachęcał do wzięcia udziału w konkursie  o nagrodę-niespodziankę. Osoby, które zgłosiły chęć walki o nagrodę  poprzez zastosowanie się do instrukcji zawartej w komunikacie tzn. wcisnęły wybrany klawisz telefonu, musiały być czujne i wykazać się refleksem podczas  prezentacji Acxiom w części oficjalnej gali. W odpowiednim momencie, w jednej chwili  na ich komórki został wysłany sms z numerem telefonu oraz informacją o tym, że kto pierwszy dodzwoni się pod podany numer - do  prowadzącego prezentację Prezesa Acxiom - wygrywa ekstrawagancki i nowoczesny telefon komórkowy Siemens SL65.

Wygenerowany online raport z akcji umożliwił Prezesowi Acxiom natychmiastowe zaprezentowanie statystyk akcji, które biorąc pod uwagę czas realizacji oraz specyfikę grupy docelowej wypadłyzaskakująco pozytywnie. . Z 216 uczestników gali, którzy pozostawili swoje numery telefonów 81% odebrało komunikat, a 71% z nich odsłuchało go w całości. Response rate akcji, czyli procent osób, które zgłosiły swój udział w walce o nagrodę wyniósł 34%.

"Biorąc pod uwagę fakt, że musieliśmy w ciągu zaledwie godziny zbudować bazę numerów telefonów gości gali, a następnie ją obdzwonić przed rozpoczęciem części oficjalnej, osiągnięty rezultat jest bardzo dobry - mówi Rafał Kupidura Prezes Focus Media Group - Stworzona przez nas, we współpracy z firmą Eurokom, platforma technologiczna TMDS (Telephone Message Distribution System)zapewniła nie tylko ekspresową wysyłkę komunikatów głosowych, ale co najważniejsze perfekcyjne skoordynowanie w czasie wszystkich działań składających się na całość przedsięwzięcia oraz zaprezentowanie "na żywo" statystyk z przeprowadzonej akcji ."

Elementem kończącym akcję było rozesłanie do wszystkich uczestników konkursu, w trakcie nieoficjalnej części imprezy, komunikatu głosowego z podziękowaniami za udział w konkursie oraz z życzeniami udanej zabawy.

Osoby zajmujące się kreacją i reklamą uważają się z reguły za niepodatnych na komunikaty marketingowe, deklarują także brak zainteresowania konkursami czy promocjami. Przeprowadzona akcja wskazuje, że nawet przy tak wymagającej grupie docelowej, komunikacja bezpośrednia może być skuteczna, zabawna i dopasowana do konkretnej sytuacji.

Klient: Acxiom Polska

Agencja: Focus Media Group - Technologiczny Dom Mediowy

Akcja: Akcja marketingu bezpośredniego w trakcie gali konkursu reklamy "Kreatura2005".

Dołącz do dyskusji: Mobilny marketing eventowy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl