SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Molecular / BBDO Warszawa dużo zyskowniejsza

Agencja reklamowa Molecular Worldwide Warszawa (poprzednio BBDO Warszawa) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 11,5 proc. do 32,94 mln zł, a jej zysk netto podskoczył z 6,35 do 10,28 mln zł.

Igor Kaleński, prezes BBDO WarszawaIgor Kaleński, prezes BBDO Warszawa

Przychody krajowe Molecular Worldwide Warszawa w ub.r. zmalały z 12,03 do 9,02 mln zł, a te z zagranicy poszły w górę z 17,5 do 23,92 mln zł. Agencja jako swoich klientów wskazała firmy 3M, Bacardi, Essity, J&J, Mars, Mercedes, Pepsi i SCJ.

Firma osiągnęła w ub.r. 13,41 mln zł przychodów w ramach koncernu Omnicom, prawie trzy razy więcej niż przed rokiem (4,63 mln zł). W ub.r. wpływy od spółki OMD wyniosły 2,27 mln zł, od BBDO New York - 2,25 mln zł, od Energy BBDO - 1,98 mln zł, od OMD Czech - 1,52 mln zł, a od Energy BBDO Chicago - 1,38 mln zł.

W sprawozdaniu agencja podkreśliła, że „znacząco rozszerzyła serwis w obszarze rozwiązań skoncentrowanych na zwiększeniu liczby konwersji i transakcji w handlu online, usług kreatywnych i doradztwa marketingowego”, wykorzystuje m.in. autorskie narzędzia do tworzenia i dostarczania treści na platformy sprzedażowe.

Działalność operacyjna Molecular Worldwide Warszawa kosztowała w ub.r. 28,2 mln zł, o 8,5 proc. więcej niż przed rokiem. Co prawda wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 15,7 do 15,25 mln zł, ale koszty wynagrodzeń wzrosły z 8,06 do 9,93 mln zł, ubezpieczeń i innych świadczeń pracowniczych - z 1,62 do 1,97 mln zł, a koszty określone jako pozostałe - z 223,2 do 573,9 tys. zł.

Średnioroczne zatrudnienie w agencji zwiększyło się z 55 do 58 pracowników.

6,2 mln zł z dywidend

Do Molecular Worldwide Warszawa należy 100 proc. udziałów spółki Hearts & Science Media Direction oraz 84 proc. w Media Direction i PHD Media Direction. W ub.r. otrzymała od nich 6,2 mln zł dywidend, wobec 3,67 mln zł rok wcześniej.

Dzięki temu o ile zysk sprzedażowy agencji zwiększył się z 3,54 do 4,74 mln zł, a zysk operacyjny - z 3,5 do 4,71 mln zł, o tyle zysk netto podskoczył z 6,35 do 10,28 mln zł, mimo wzrostu kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 705,9 tys. do 1,05 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Bezpośrednio 100 proc. udziałów ma spółka BBDO EMEA. Do końca br. dostanie jako dywidendę cały zeszłoroczny zysk agencji.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Molecular / BBDO Warszawa dużo zyskowniejsza

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Księgowy
Większość zysku oczywiście od zależnego domu mediowego.
odpowiedź